فرنگی‌کاران اردبیل قهرمان لیگ منطقه‌ای شمالغرب کشور شدند

تیم کشتی فرنگی نوجوانان استان اردبیل قهرمان سومین دوره مسابقات لیگ منطقه‌ای شمالغرب کشور شدند.
کد خبر: ۹۵۳۴۲۷۹
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

فرنگی‌کاران اردبیل قهرمان لیگ منطقه‌ای شمالغرب کشور شدندبه گزارش خبرنگار بسیج از اردبیل ، مسابقات کشتی فرنگی و آزاد منطقه شمالغرب کشور در رده سنی نوجوانان (زیر ۱۷ سال) با عنوان لیگ "جام شهید بهنام محمدی راد" با حضور چهار تیم از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در سالن شهید آسمانی مجموعه ورزشی تختی اردبیل برگزار شد.

در این مسابقات و در رشته فرنگی تیم کشتی استان اردبیل قهرمان شد و تیم کشتی آذربایحان شرقی در جایگاه دوم ایستاد.

در کشتی آزاد هم تیم استان آذربایجان شرقی اول شد و تیم‌های زنجان و اردبیل به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

دبیر هیات کشتی استان اردبیل در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مسابقات تیم آذربایجان شرقی با ۱۳ کشتی گیر فرنگی و ۱۴ کشتی گیر آزاد، آذربایجان غربی با ۱۴ فرنگی کار و ۱۴ کشتی گیر آزاد کار، زنجان با ۱۴ کشتی گیر آزاد و اردبیل با ۲۰ کشتی گیر فرنگی کار و ۲۰ کشتی گیر آزاد کار شرکت کرده بودند.

احمد حبیبی گفت: در تیم استان اردبیل علاوه بر ورزشکاران مرکز استان کشتی‌گیرانی از شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد، نیر و نمین نیز شرکت داشتند.

وی کشف استعدادهای برتر در رشته ورزشی کشتی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین ورزشکاران را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات ذکر کرد.

وی با اشاره به درخشش کشتی‌گیران استان اردبیل در این رقابت‌ها بیان کرد: جهت تشویق و ایجاد انگیزه لازم در این مسابقات علاوه بر کشتی‌گیران برتر به مربیان تیم‌ها نیز جوایز نفیسی توسط بخش خصوصی در نظر گرفته شده و اهدا می‌شود.

دبیر هیات کشتی استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌های نه چندان دور کشتی اردبیل رتبه ۲۴ را در کشور داشت، اضافه کرد: با حمایت‌های بخش خصوصی کشتی استان اردبیل در سال‌های اخیر رشد کرده به طوری که هم‌اکنون در بین استان‌های کشور در رتبه ۱۵ قرار دارد.

حبیبی ادامه داد: امیدواریم با تلاش تمامی دلسوختگان، خاک‌خوردگان، پیشکسوتان و مربیان در آینده نه چندان دور رتبه کشتی اردبیل ارتقا یافته و به جایگاه حقیقی خود در کشور دست یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار