گاز ۳۵ روستای اردبیل برای افتتاح در هفته دولت آماده شد

- مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: شبکه گاز ۳۵ روستا و ۱۰ واحد صنعتی این استان برای افتتاح در هفته دولت آماده شده و همزمان با این مناسبت عملیات گازرسانی به ۲۳ روستای دیگر نیز آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۳۰۰
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

گاز ۳۵ روستای اردبیل برای افتتاح در هفته دولت آماده شد

میرسعید سیدمتین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج از اردبیل  اظهار کرد: گازرسانی به ۳۵ روستا با ۴۵۶ خانوار و ۱۰ واحد صنعتی در قالب ۱۲ پروژه اجرا و تکمیل شده و تمام شهرها و بالغ بر ۹۸ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی ۳۵ روستایی که در هفته دولت از گاز بهره‌مند می‌شوند را مربوط شهرستان‌های اردبیل، بیله‌سوار، کوثر، گرمی، نیر و خلخال و اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به آنها را بالغ بر ۳۶۵ میلیارد ریال و حجم عملیات شبکه‌گذاری را ۸۸ کیلومتر ذکر کرد.

آغاز عملیات گازرسانی به ۲۳ روستا

سیدمتین همچنین با اشاره به رویکرد محرومیت‌زدایی خادمین ملت در صنعت گاز، به تداوم نهضت گازرسانی به روستاها اشاره و اظهار کرد: همزمان با هفته دولت سال جاری عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی به ۲۳ روستاهای شهرستان بیله‌سوار با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

گاز پنج پاسگاه مرزی افتتاح می‌شود

وی گفت: شرکت گاز استان اردبیل در کنار گازرسانی به روستاهای مرزی استان که جزو مناطق کمتر برخوردار از خدمات رفاهی هستند، گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی همجوار را نیز در اولویت قرار داده که در هفته دولت پنج پاسگاه مرزی در شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

سیدمتین حجم عملیات شبکه‌گذاری به پاسگاه‌های مرزی ساری بلاغ، بهرام آباد، فیروز آباد، ظهوری و ارکک قویون را بیش از ۳۱ کیلومتر و اعتبار هزینه شده را بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال ، حجم عملیات شبکه‌گذاری برای گازرسانی به ۱۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان را بیش از سه هزار متر و اعتبار هزینه شده را نیز بالغ بر هفت میلیارد ریال اعلام کرد.

او ادامه داد: با وجود اینکه در برخی نقاط سخت‌گذر عملیات شبکه‌گذاری به سختی و با هزینه بیشتر انجام شده اما با توجه به رویکرد محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم ارائه خدمات زیربنایی به مناطق محروم در اولویت کار شرکت گاز استان قرار گرفته است.

ساختمان اداره گاز شهر قصابه در شان مردم نبود
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه ساختمان کوچک و محدود اداره گاز شهر قصابه از توابع شهرستان مشگین‌شهر در شان مردم این منطقه نبود و احداث ساختمان اداری از مطالبات جدی مردم بود ، گفت: ساختمان اداره گاز شهر قصابه در مساحتی بیش از ۱۵۰ متر با اعتبار اولیه ۳۰ میلیارد ریال ساخته شده و برای افتتاح در هفته دولت آماده است.
وی بر لزوم استفاده صحیح و ایمن از گاز طبیعی تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد با مشارکت و همیاری مشترکین در استفاده صحیح از گاز حوادث ناگوار در استان به حداقل برسد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و بخش‌های مرکزی و جنوبی آن سردسیر است.

ارسال نظرات