خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام غفاری:

باید نگاه ویژه‌ای به شهرستان فامنین شود

همدان- امام جمعه فامنین با بیان اینکه فامنین، شهرستان محرومی است و کاستی‌ها زیاد است، گفت: لازم است که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان شود.
کد خبر: ۹۵۳۴۴۳۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی غفاری در آیین آغاز عملیات احداث صنایع پتروشیمی ابن سینا ضمن تقدیر  از حضور مسئولان در این برنامه و پیگیری‌های برای این پروژه اظهار کرد: شهرستان فامنین ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و امیدواریم این حرکات جهادی ادامه داشته باشد.

وی با بیان فامنین دروازه ورود استان است و علمای بزرگی در این شهرستان رشد کردند که نمونه آن شهید مفتح است که خوش درخشید، افزود: مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات نسبت به آمار جمعیتی آن قابل توجه است و در اغتشاشاتی که در این سال گذشته در کشور به وجود آمد این شهرستان هیچ حرکتی در اغتشاشات نداشت.

امام جمعه فامنین با بیان اینکه فامنین، شهرستان محرومی است و کاستی‌ها زیاد است، گفت: لازم است که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

وی افزود:  سال‌های متمادی مردم منتظر بودند تا این تحول اقتصادی را در شهرستان ببینیم و این حرکتی که امروز با عملیات اجرایی این پروژه صورت گرفت، باعث ایجاد امید و اشتغال برای شهرستان فامنین خواهد شد.

غفاری اضافه کرد: این پروژه شهرستانی نیست، در واقع یک ابر پروژه و استانی است و باید نگاه استانی به آن شود، ما امیدواریم  این حرکت تسریع شود و مردم این حرکت را لمس کنند و به طور قطع این حرکت باعث ایجاد اشتغال و امید در دل جوانان این شهرستان می‌شود.

سرمایه‌گذار این پروژه نیز با اشاره به اینکه این پروژه بعد از پیگیری‌های متعدد به نتیجه رسید، گفت: برخی مشکلات از جمله مسئله آب و... باید در این منطقه رفع شود.

وی گفت: پتروشیمی ابن سینا در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد واقع در شهرستان فامنین از توابع استان همدان احداث می‌شود که محصول نهایی این پروژه ۱۱ هزار تن در سال (MGE) مونو اتیلن گلایکول، ۱۰۱ هزار تن در سال (ETX) انواع اتوکسیلات‌ها، ۵۶ هزار تن در سال (GE) گلایکل اتر و ۳۲ هزار تن در سال (MDEA) و متیل دی اتانول آمین (EA) اتانول آمین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات