خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: سهم شهرستان شاهرود در پویش ملی کاشت یک میلیارد نهال، تولید سالانه ۲۰۰ هزار اصله نهال گلدانی، ریشه‌ای و انواع سوزنی و پهن برگ در چهار سال است.
کد خبر: ۹۵۳۴۵۸۴
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نهال‌کاری، مراقبت و آبیاری سنواتی ۵۰ هکتار از مراتع جنگل اَبر شاهرود با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال به پایان رسید.
او به اجرای طرح پویش ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور طی چهار سال اشاره کرد و گفت: سهم شهرستان شاهرود در اجرای این طرح تولید سالانه ۲۰۰ هزار اصله نهال گلدانی، ریشه‌ای و انواع سوزنی و پهن برگ است.
کشاورزیان با بیان اینکه در مجموع طی چهار سال تولید ۸۰۰ هزار نهال در دستور کار است، ابراز کرد: برای تولید این تعداد نهال بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود با اشاره به اینکه این تعداد نهال در نهالستان ۱۵ هکتاری «چغولگیر» این شهرستان تولید می‌شود، ادامه داد: نهال‌های گلدانی و ریشه‎‌ای تولیدی در این نهالستان پس از رشد جهت کاشت در مناطق جنگلی، شهرداری‌ها، کارخانه‌ها، معادن و شهروندان، به صورت رایگان توزیع می‌شود.
به گزارش بسیج، وسعت مراتع و عرصه‌های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها