حجت‌الاسلام دینی در گفتگو با بسیج:

نقش روحانیت در جامعه امروز حفظ و تقویت رابطه بین روحانیت و مردم است

همدان-رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان نقش روحانیت در جامعه امروز را تلاش برای حفظ و تقویت رابطه بین روحانیت و مردم دانست و گفت: باید روحانیون بیش از پیش رابطه خود را با مردم تقویت و حفظ کنند.
کد خبر: ۹۵۳۴۷۲۴
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

حجت الاسلام محمدجعفر دینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: نقش روحانیت در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش مهم و بی‌بدیلی است.

وی در تبیین نقش اثربخش روحانیت، با بیان اینکه سنجش ارزش خون شهدا با قلم علما است، عنوان کرد: شاید افرادی که اطلاعی از روایت پیامبر(ص) ندارند، برایشان سنگین باشد که چطور کسی که جان خود را در راه اسلام و ارزش‌ها فدا کرده، ارزش قلم علما از خون شهید افضل است؛ به دلیل که علما پاسدار عقیدتی مردم هستند و اسلام را با قلم و تلاش خود حفظ می‌کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان با اشاره به توطئه‌های دشمنان و هجمه‌های آنان به جامعه روحانیت، به تبیین نقش روحانیت در تاریخ اسلام پرداخت و تصریح کرد: علما در طول تاریخ با تحمل زندان، شکنجه و فدا کردن جان با ارزش خود اسلام را به دست ما رساندند و رسالتی که پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) در هدایتگری مردم و جامعه داشتند، در زمان غیبت، این رسالت را روحانیون به دوش گرفته و مردم را به دین اسلام هدایت کرده و اجازه ندادند اسلام تحریف شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز دشمن تبلیغات عظیمی برای کم‌رنگ کردن اعتقادات مردم به دین و اسلام انجام می‌دهد، تبلیغات علما است که این هجمه‌ها و دشمنی‌ها را خنثی می‌کند، گفت: اگر در زمان اغتشاشات اخیر به روحانیت توهین شد باید این موضوع را با آنچه که در طول تاریخ بر علما گذشته است، مقایسه کرد.

دینی اضافه کرد: در طول تاریخ خون‌های پاک بسیاری از قشر روحانیت به پای درخت تنومند اسلام ریخته شده و روحانیون در طول تاریخ با فدا کردن جان خود پرچم اسلام را بالا برده و باعث زنده ماندن اسلام شدند.

وی با بیان اینکه اگر دشمنان نتوانستند اسلام را تحریف کنند، عامل اصلی این امر علما بودند، گفت: اگر عده‌ای فریب‌خورده در اغتشاشات اخیر به روحانیت توهین کردند، در مقابل هزاران هزاران نفر هستند که از این قشر حمایت می‌کنند و پای نظام و انقلاب هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان با تاکید بر اینکه هیچ گاه بین روحانیت و مردم متدین فاصله نمی‌افتد، تصریح کرد: اگرچه با تبلیغات دشمن عده‌ای افراد خام و بی‌اطلاع متاثر می‌شوند اما افراد متدین هیچ‌گاه تحت تاثیر این هجمه‌های دشمن قرار نمی‌گیرند.

وی نقش روحانیت در جامعه امروز را تلاش برای حفظ و تقویت رابطه بین روحانیت و مردم دانست و بیان کرد: باید روحانیون بیش از پیش رابطه خود را با مردم تقویت و حفظ کنند.

دینی با بیان اینکه پاسدار عقیدتی دین مبین اسلام در طول تاریخ روحانیون بودند، به نقش هدایتگری روحانیون در عصر حاضر اشاره و ابراز کرد:  روحانیون باید به این موضوع دقت کنند که امروز نقش خود را باید با قول لین ایفا کنند، نه با تجمل‌گرایی و خشونت؛ که به طور قطع در این صورت تلاش آنها تاثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر چه مشکلات اقتصادی و فراز و نشیب‌های فراوانی وجود دارد اما به طور قطع انقلاب اسلامی به انقلاب ظهور و حکومت عدل امام زمان(عج) وصل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار