خبرهای داغ:
همایش روز جهانی مساجد با حضور امام جمعه شهرستان حاج آقای سواری ،جمعی از مسئولین،بسیجیان و مربیان حلقات صالحین، ائمه جماعات مساجد، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه های تابعه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۰۳۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان؛

حجت الاسلام والمسلمین کاظم سواری امام جمعه شهرستان دشت آزادگان؛ در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که مساجد سنگر اند، سنگر ها را حفظ کنید بیان داشت: در ادبیات نظامی سنگر یعنی جان پناه که یک رزمنده را در مقابل تیر و ترکش دشمن حفظ میکند و امروزه تنها جان پناه و سنگر امن برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن برای آحاد جامعه خاصه جوانان و نوجوانان مسجد دانست.

حجت الاسلام سواری در ادامه افزود در صدر اسلام، مسجد پناهگاه مظلومان و محل رسیدگی به شکایت های مردم بود. در این دوران، تقریباً تمامی مسائل حقوقی و اختلاف های میان مردم که نیازمند رسیدگی بود، در مسجد حل و فصل می شد. قضاوت های امیرمؤمنان علی (ع) در دَکّة القضای مسجد کوفه و آغاز حکومت عدل گستر مهدی موعود از مسجدالحرام، نشان پیوند تاریخی مسجد و عدالت است. در حال حاضر، اگرچه عموم دادرسی ها در مراکز قضایی انجام می شود، از وجود امام جماعت مسجد محله نیز می توان برای داوری و حکمیت در اختلاف های محلی و برقراری آشتی میان دو طرف دعوا بهره گرفت.

در ادامه این مراسم از ائمه جماعت و خادمین مسجد تقدیر به عمل آمد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار