خبرهای داغ:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش ظرفیت تولید مرغ در مرغداری‌های خوزستان با هدف خودکفایی در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۵۳۷۳
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۱ مجوز ۶۰۴ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۸ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۹۴ قطعه صادر شد که تعداد ۸۳ واحد از آن به ظرفیت دو میلیون و ۴۳۰ هزار و ۴۷۵ قطعه به بهره‌برداری رسیده است.

 

 او با تشریح عملکرد این معاونت از مهرماه پارسال تاکنون افزود: به‌منظور توسعه گاو دو منظوره (سمینتال) ۱۱ هزار و ۶۷۰ دز اسپرم خریداری و ۴۰۰ در اسپرم دام نیز بین دامدارن استان توزیع شد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با بهره‌گیری از تشکل‌های مرتبط با بخش دام در استان هویت‌گذاری به‌منظور شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دام‌های صنعتی و سنتی و جلوگیری از قاچاق دام انجام شد.

 

آقای نیرومند به اجرای طرح توسعه زنبورستان‌ها در شهرستان‌های مستعد پرورش نیز اشاره کرد و ادامه داد: اولین آزمایشگاه کنترل کیفی عسل برای نخستین بار در استان راه‌اندازی شد که در حال فعالیت و ارائه خدمات است همچنین کارخانه بسته‌بندی مدرن عسل در شهرک صنعتی اهواز برای اولین بار راه‌اندازی شده است.

 

او می‌گوید: به‌منظور کاهش کمبود تخم مرغ استان با جذب سرمایه‌گذار برای هفت واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت یک میلیون و ۸۳۲ هزار قطعه مجوز صادر شد که تعداد سه واحد به ظرفیت ۳۴۲ هزار قطعه به بهره‌برداری رسید و در حال تولید است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: همچنین به‌منظور رفع کمبود گوشت مرغ استان با انجام یک برنامه فشرده ممنوعیت صدور مجوز‌های جدید رفع و نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام شد که در نهایت جهت ۶۰۴ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۸ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۹۴ قطعه مجوز صادر شد که تعداد ۸۳ واحد از آن به ظرفیت دو میلیون و ۴۳۰ هزار و ۴۷۵ قطعه به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار