خبرهای داغ:
آیت الله علیرضا اعرافی گفت: مجالس شهدا از راه‌های پیوند دهنده نسل جوان به آرمان‌ها و تاریخ پرافتخار اسلام و انقلاب اسلامی و استواری در راه شهیدان است.
کد خبر: ۹۵۳۵۶۰۹
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴

دشمن به‌دنبال ایجاد فاصله بین نسل جوان با تاریخ پرافتخار اسلامی ایران است/ هر ملتی که از تاریخ گذشته خود جدا شود سقوط خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه قم در نهمین یادواره ۷۹ شهید طلبه و روحانی استان گلستان در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس گفت: علما و روحانیون در کنار مطالبه گری، در هدایت نسل جوان نیز مسئولیت سنگینی دارند.

وی افزود:علما و روحانیون، مدارس علوم دینی برای رشد و تعالی جامعه و بویژه نسل جوان بیش از گذشته تلاش کنند.

اعرافی اظهار داشت: مجالس شهدا از راه‌های پیوند دهنده نسل جوان به آرمان‌ها  و تاریخ پرافتخار اسلام و انقلاب اسلامی و استواری در راه شهیدان است.

مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: مجالس نورانی شهدا باید برای نسل جوان ما هویت ساز باشد و این محافل باید افکار نسل جوان را با گذشته پرافتخار گره بزند.

وی تصریح کرد: اگر نسل جوان و دانشجوی ما بداند که برای به ثمر نشستن انقلاب بزرگان و علمای ما چه زحماتی کشیده و چه خون هایی ریخته شده است، هویت پیدا می کند.در تاریخ پرافتخار اسلام و بویژه انقلاب اسلامی و ترویج معارف اسلامی و تحقق تمدن اسلامی علمای بزرگ شیعه و اهل سنت درکنار هم بودند.

این مقام مسئول اذعان داشت: در دوره های گذشته بسیاری از کتب اسلامی ما در دانشگاه‌ها و مدارس غرب تدریس می‌شد ولی اکنون فاصله افتاده است.

آیت الله اعرافی گفت: هر ملتی که از تاریخ گذشته خود جدا شود سقوط خواهد کرد لذا علمای شیعه و اهل سنت باید تلاش کنند تا تمدن اسلامی دوباره شکل بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ۲۰۰ هزار شهید ما در دوران دفاع مقدس و پنج هزار شهید طلبه و روحانی شیعه و اهل سنت ما در مقاطع مختلف تحصیل علوم دینی از ملت ولایمتدار ایران برخاسته‌ بودند و جان خود را برای دفاع از کشور نثار کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار