خبرهای داغ:
سردار شکارچی عنوان کرد:

دشمن حربه دیگری به جز فشار اقتصادی ندارد/اصناف و بازاریان با امیدآفرینی در بین مردم دشمن را مأیوس کنند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که اگر اصناف به صحنه نمی‌آمدند یگان‌های ما حتی قدرت حمل مجروحان خود را به پشت جبهه‌ها نداشتند و افزود: بسیاری از نیازمندی‌های جبهه‌های جنگ توسط اصناف و بازاریان تامین می‌شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۸۸۹
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

راهبرد نظام سلطه زندگی در سایه‌ی جنگ و چپاول است/بسیاری از نیازمندی‌های جبهه‌های جنگ توسط اصناف و بازاریان تامین می‌شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج نشست هم‌اندیشی اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی در سالن شهید امروز شنبه(چهارم شهریور) سلیمانی ساختمان اقشار بسیج برگزار شد. مهمان ویژه این برنامه سردار شکارچی سخنگوی ارشد و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح بود که در این مراسم گفت: اصناف در پیروزی و تحکیم و تثبیت انقلاب اسلامی نقش آفرین بودند؛ همچنین در دوران دفاع مقدس و ۸ سال جهاد فی سبیل الله نیز میدان‌دار و پرچمدار جنگ و جهاد بودند.


وی اقدامات موثر اصناف در دوران دفاع مقدس را از جمله موضوعاتی دانست که هنوز به نحو شایسته‌ای به آن پرداخته نشده و برجسته‌سازی لازم در خصوص آن صورت نگرفته است.


سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که اگر اصناف به صحنه نمی‌آمدند یگان‌های ما حتی قدرت حمل مجروحان خود را به پشت جبهه‌ها نداشتند و افزود: بسیاری از نیازمندی‌های جبهه‌های جنگ توسط اصناف و بازاریان تامین می‌شد جدای از اینکه تعداد کثیری از خود بازاریان در نبردها حضور داشته و به فیض شهادت نایل آمده و عده دیگری از آنان مجروح و جانباز شدند.


وی از دیگر ویژگی‌های برجسته اصناف را همراهی مستمر با ولایت فقیه قبل از پیروزی انقلاب دانست و اظهار داشت: بازاریان و اصناف اولین گروهی بودند که به کمک امام آمدند و پیوستن آنان به امام موجب سرنگونی رژیم ستمشاهی شد. لذا هیچگاه نمی‌توان حضور پر ثمر و پردرخشش اصناف و بازاریان را در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و سهم آنان در پیشرفت نظام جمهوری اسلامی را نادیده گرفت و تاریخ هم هرگز نقش‌آفرینی آنان را فراموش نخواهد کرد.

دشمن حربه دیگری به جز فشار اقتصادی ندارد/اصناف و بازاریان با امیدآفرینی در بین مردم دشمن را مأیوس کنندمعاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی نیروهای مسلح در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: آنچه امروز دشمنان ولایت فقیه در برنامه‌ریزی‌های خودشان گنجانده‌اند افزایش فشار اقتصادی و پیوند دادن مردم از این طریق به صفوف ناراضیان و مخالفین نظام است. و تاکید کرد: اصناف و بازاریان افسران و میدان‌داران جنگ اقتصادی هستند و سربازان این میدان نیز به نحوی با شما سر و کار دارند؛ لذا همانطور که تاکنون در همه عرصه‌ها به یاری انقلاب آمده‌اید امروز نیز با حضور هدفمند و هوشمندانه در این جنگ ناجوانمردانه اقتصادی نقشه‌های دشمن را به هم بزنید.


سردار شکارچی تاکید کرد: فارغ از نگاه برخی حکام سرسپرده کشورها، خوشبختانه در اینجا هم محاسباتشان غلط است زیرا هیچ یک از ملت‌ها آمریکا و اسرائیل را نمی‌خواهند و حتی بخش زیادی از مردم آمریکا ضد نظام سلطه هستند.
 ابراز امیدواری کرد که اصناف و بازاریان با تلاش‌های اقتصادی خود زمینه‌های ظهور را فراهم نموده و از این طریق دل رهبر و امام زمان را شاد کنند.


وی افزود: اگرچه برنامه‌ریزی‌های دشمنان قویست ولی محاسباتشان غلط است زیرا عمق انقلاب و عمق باورهای دینی مردم ما به خصوص اصناف و بازاریان را نمی‌توانند در برآوردهایشان محاسبه کنند و همواره در سایه برآوردهای غلط، شکست‌های سختی را متحمل می‌شوند.


سردار شکارچی با اشاره به رو به تغییر بودن هندسه نظم نوین جهانی گفت: لازم است باور کنیم که قدرت‌های شیطانی همچون آمریکا رو به افول و فروپاشی است و برای ابقای خود دست و پا می‌زنند و همچنین باور داشته باشیم که نظام اسلامی در حال آماده شدن برای نقش‌آفرینی در نظم نوین جهان است.


وی افزود: اگر برآیند دقیقی از این وضعیت داشته باشیم می‌فهمیم که اصناف باید امیدآفرینی در بین مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و به این وسیله دشمن را یک گام به عقب رانده و با اقدامات هوشمند و هماهنگ و هم‌افزا در بازار به خصوص در حوزه کالاهای اساسی مرتبط با معیشت مردم در دشمنان ایجاد یأس نمایند.

دشمن حربه دیگری به جز فشار اقتصادی ندارد/اصناف و بازاریان با امیدآفرینی در بین مردم دشمن را مأیوس کنندسخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز دیگر عرصه جنگ، عرصه تیر و تفنگ و توپ نیست زیرا در عرصه جنگ سخت البته که با کمک اصناف، به قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم؛ لکن در زمینه‌های اقتصادی همچنان دشمن امید دارد که اگر در این عرصه نیز هوشمندانه وارد بشویم قطعاً خواهیم توانست دشمن را شکست دهیم که گوشه‌هایی از آن کم‌کم مشاهده و احساس می‌شود.


وی تصریح کرد: اصناف و بازاریان همیشه در خط مقدم کمک به دولت‌ها بوده‌اند و اگر دولتی موفقیت‌هایی داشته، بی‌شک با کمک اصناف و بازاریان بوده است. و افزود: امروز دشمن حربه دیگری به جز فشار اقتصادی ندارد و فشار اقتصادی برنده‌ترین سلاح دشمن برای بریدن مردم از انقلاب و نظام است و از طریق آن خواهد توانست تاثیرات سیاسی و فرهنگی و... بگذارد.


سردار شکارچی گفت: یک روزی بعضی از کشورها امنیت خودشان را زیر پرچم قدرت آمریکا طلب می‌کردند در حالی که امروز پرچم آمریکا روی مراکز نظامی خودش نیز اعتبار ندارد و حتی برای خودشان نیز امنیت بخش نیست.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: اصناف و بازاریان با تلاش‌های اقتصادی خود زمینه‌های ظهور را فراهم نموده و از این طریق دل رهبر و امام زمان را شاد کنند. راهبرد نظام سلطه زندگی در سایه جنگ و چپاول است در حالی که راهبرد نظام اسلامی زندگی در سایه امنیت و صلح و آرامش است زیرا ما دنبال ایجاد یک امنیت جهانی و متوقف کردن جنگ‌ها در دنیا هستیم و هر جنگی هم که تاکنون داشته‌ایم تحمیل بر ما بوده است ما همواره در حال دفاع بوده‌ایم و هرگز دنبال تصرف اموال ملت‌ها و چپاول آنها نبوده‌ایم که درست نقطه مقابل راهبرد نظام سلطه است لذا یک مانع بزرگ بر سر راه آنها هستیم که اساس تقابل آنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشتن این مانع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار