فرماندار تایباد با اشاره به اینکه هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای نظام برای امیدآفرینی است، گفت: در این هفته بیش از ۸۴ طرح عمرانی افتتاح و کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۹۵۳۵۸۹۵
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد؛ مهدی دونده اعلام کرد: دولت سیزدهم در حالی اداره امور کشور را به دست گرفت که با بیماری همه گیر کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد و توانست با استفاده از توان علمی دانشمندان و متخصصان حوزه پزشکی کشور و ساخت واکسن کووید ۱۹ با این بیماری منحوس مقابله کند.

فرماندار تایباد به برقراری روابط خارجی دولت فعلی اشاره کرد و افزود: برقراری روابط با کشورهای خارجی یکی از مهمترین سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی است که در بازه زمانی روی کار آمدن آن در این حوزه توفیقات خوبی به دست آمده و نتایج مثبت آن در تمامی بخش‌ها قابل مشاهده است.  

دونده با بیان اینکه برگشت مطالبات جمهوری اسلامی ایران از برخی کشورها را می توان از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم دانست، بیان کرد: افزایش تجارت خارجی و فروش روزانه یک و نیم میلیون شبکه نفت در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در تحریم‌های ظالمانه برخی از کشورها قرار دارد این خود یک رکورد است.

وی خاطرنشان کرد: مرز دوغارون به عنوان یک کانون اقتصادی مهم در شرق کشور به شمار می‌رود که نقش سازنده‌ای در قسمتی از اقتصاد کشور و خراسان رضوی دارد، امیدواریم با اتفاقات خوبی که طی چند روز گذشته نسبت به ایجاد منطقه آزاد دوغارون رقم خورده است، اثرات مثبت این تحول بزرگ در زندگی مردم این خطه مرزی نیز نمایان شود.

نماینده عالی دولت در این شهرستان مطرح کرد: امسال همزمان با هفته دولت ۸۴ طرح عمرانی در حوزه‌های مختلف در این شهرستان مرزی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد طرح ۷۶ پروژه مورد بهره برداری و افتتاح و هشت طرح دیگر  کلنگ زنی خواهد شد.

وی اذعان کرد: این طرح‌های عمرانی در مجموع سه هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان اعتبار دارند که ۴۴۶ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های افتتاحی و مابقی مربوط به طرح‌های کلنگ زنی است.

وی در ادامه توضیح داد: اعتبار طرح‌های امسال نسبت به هفته دولت پارسال دو‌ و نیم برابر افزایش داشته و عمده طرح‌ها نیز در حوزه صنعت، معدن، مسکن، راه، مدارس، برق رسانی، تربیت بدنی، آبرسانی، گردشگری، فرهنگ و هنر، امنیتی و کارآفرینی هستند.

فرماندار تایباد بیان کرد: مهمترین این طرح‌ها شامل کلنگ زنی سایت ۴۳ هکتاری نهضت ملی مسکن، افتتاح کارخانه تولید گاز کربنیک مایع، افتتاح و کلنگ زنی مدارس، کلنگ زنی کارخانه تولید کنسانتره آهن، افتتاح سالن‌های چند منظوره در روستاها و بهره برداری از طرح های عمرانی شهرداری‌ها می‌شوند.

وی تصریح کرد: تکمیل فاضلاب شهری تایباد با ۱۲۰ کیلومتر خط توزیع، ۱۵ هزار مشترک و تصفیه خانه یکی از مطالبات مردم است که ۱۲ سال بدون پیشرفت باقی مانده بود و امسال این پروژه با سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی از سرگفته شده و تا سه سال آینده بهره برداری می‌شود.

دونده اضافه کرد: در گذرگاه زمینی دوغارون ۲ طرح زیربنایی شامل طرح جامع پایانه مرزی دوغارون و طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون در جریان هستند که طرح جامع پایانه مرزی با اعتبار ۲۰۸ میلیارد تومان و طرح جامع بازارچه مرزی با سرمایه گذاری ۹۵ میلیارد تومان توسط سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی درحال اجراست.

وی اعلام کرد: در روزهای اخیر نیز مبلغ ۲۷ میلیارد تومان برای ادامه قطعه دوم پروژه دوبانده سازی محور مواصلاتی تایباد-تربت جام از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار