حنیف غفاری در دومین دوره توانمندسازی و دانش افزایی اساتید بسیجی در مشهد:
وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از فضای ناشناخته نوجوانان، اقدام به تصویرسازی از بهائیت کرد، افزود: مجلس سنای فرانسه سال گذشته تصویب کرد چند گروه از ایران در فرانسه می تواند پناهنده شود یکی از این گروه ها بهائیت بودند، اروپا نیزاین مصوبه را تصویب کرد و اینگونه بهائیت در حال گسترش است.
کد خبر: ۹۵۳۵۹۱۸
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، حنیف غفاری در دومین دوره توانمندسازی و دانش افزایی اساتید بسیجی در مشهد، با اشاره به سیاسیت‌گذاری غرب در قبال ایران، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد شکل‌گیری سه گروه اپوزیسیون سلطنت طلبان، منافقین و کموله هستیم که هر کدام دارای کادر رهبری، پلن و برنامه هستند. 
 
وی افزود: سلطنت طلبان در آمریکا مستقر شدند. منافقین دو دسته شدند کادر رهبری‌شان در پاریس مستقر شد و کادر عملیاتی آنها در کنار رژیم صدام مستقر شدند. کومله شاخه رهبری‌شان در آلمان، سوئد و دانمارک مستقر شدند و کادر عملیاتی آنها در کردستان مستقر شد. با پراکندگی جغرافیایی اپوزیسیون بهترین موقعیت بود تا غرب ببیند کدامیک توانایی حرکت بزرگ را دارد. 
 
کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: حک کردن اطلاعات کشور آلبانی، دستمایه‌ای برای حمله آلبانی به مقر منافقین شد و طرح اخراج منافقین از البانی به اجرا درآمد بنابراین سه پایگاه منافقین در آۀبانی تبدیل به پادگان شده است. 
 
حنیف اضافه کرد: سلطنت طلبان به امید رهبری فرزند رضا پهلوی، او را محور قرار دادند تا جریان گذار از جمهوری اسلامی در کنار آن شکل بگیرد اما دیکتاتوری رضا پهلوی باعث کناره گیری اطرافیان او شد و همه گفتند با رضا پهلوی نمی شود حرف زد دیکتاتور است و در نهایت شورایی که اروپایی ها به عنوان شورای گذار بر روی آن حساب باز کرده بودند منحل شد. 
 
وی تصریح کرد: شکست اپوزیسیون باعث گرایش غرب به گروه‌های نوظهور یا گروه‌های ناشناخته برای دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها مانند بهائیت شد. 
 
کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ناآرامی‌های سال گذشته، اظهار کرد: با شروع اعتراضات کسبه بازار و سپس تجمعاتی که در برخی از شهرهای کشور و بخصوص شهرهای جنوبی شکل گرفت؛ بسیاری از گروه‌های ضدانقلاب در خیال خودشان فکر بازگشت به ایران را می‌پرورانند. از منافقین، تجزیه‌طلب‌هاو سلطنت‌طلب‌ها گرفته تا ضدانقلاب‌های تازه به دوران رسیده ای مانند محمدحسینی، امید دانا، فخرآور و... 
 
حنیف تاکید کرد: اغتشاشات امسال و سال‌های آینده حول محوری فمینیست‌ها شکل گرفت. در جریان اغتشاشات سال گذشته آمدند این مسئله را تست کردند و با تحریک احساسات دختران به اغتشاشات دامن زدند. 
 
وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از فضای ناشناخته نوجوانان، اقدام به تصویرسازی از بهائیت کرد، افزود:  مجلس سنای فرانسه سال گذشته تصویب کرد چند گروه از ایران در فرانسه می تواند پناهنده شود یکی از این گروه ها بهائیت بودند، اروپا نیزاین مصوبه را تصویب کرد و اینگونه بهائیت در حال گسترش است.  
 
کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در روزهای اخیر برخی جریان‌های رسانه‌ای معاند سعی کردند به تصویرسازی نادرست از اتفاقات مرتبط با بهائیان بپردازند. تصویرسازی‌هایی که با هدف تحریف واقعیت صورت می گیرد و محور اصلی آنها غیرسیاسی نشان دادن تشکیلات بهائی است. 
 
حنیف گفت: نقشه  دشمن این است که از وزن اپوزیسیون سنتی کم کرده و گروه هایی مانند بهائیت را بزرگ کنند. اصلی ترین گام برای مهار این بازی تبیین این ماجرا است. 

وی با اشاره به گسترش ادبیات توطئه و ساده سازی خاطر نشان کرد: یکی از عناصر مهم در تاریخ تحولات سیاسی - اجتماعی کشور ما «توطئه» است. عده‌‏ای برآنند که این نظر توهمی بیش نیست؛ لذا از «توهم توطئه» سخن می‏گویند و توطئه را یک خیال می‌‏پندارند. در این باره نظرات موافق و مخالفی ارائه شده است و متاسفانه همین ادبیات باعث بسیاری از مشکلات شد. 
 
کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی تلاش می‌کنند با عوض کردن جای حق و باطل، افکار عمومی را تحریف کرده تا به اهداف شوم خود دست یابند.
 
حنیف اظهار کرد: بحث «جهاد تبیین» در مناسبت‌های مختلف مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است،‌ ایشان برای توصیف تبیین از کلمه «جهاد» استفاده کردند و همواره بر این مسئله تاکید کرده اند که باید با تبیین واقعیت اجازه نداد جای جلاد و شهید عوض شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند« در مورد انقلاب، هر چه می‌توانند چهره‌ی انقلاب را، چهره‌ی امام را، فعّالیّتهای این چهل سال را مخدوش می‌کنند؛ تا آنجایی که از عهده‌شان بر می‌آید سعی می‌کنند این را مخدوش کنند. از پیشرفت‌ها، از نقاط مثبت، نقاط قوّت، مطلقاً نشانه‌ای در این مجموعه‌ی امپراتوری رسانه‌ای غرب شما مشاهده نمی‌کنید.» 
 
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رهبری از مهندسی پیچیده غرب سخن می‌گویند و ما از بی‌دشمنی حرف می زنیم، این تفاوت دیدگاه و بزرگ اندیشی رهبری با ما و مسئولان است. 
 
حنیف در ادامه جزیره ای عمل کردن را از دیگر مشلات کشور برشمرد و افزود: ناهماهنگی در برخی اوقات سبب شده که نهادها اثرات یکدیگررا از بین ببرند که باید از آن پرهیز و به دنبال تغییر رویه در این خصوص باشیم. 
 
وی همچنین شانه خال کردن از مسئولیت‌ها را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان اتفاقات را بر دوش هم می گذارند، مقصر دانستن همدیگر از مهمترین مشکلات و نادرست است. 
  
کارشناس مسائل بین‌الملل در بخش دیگری از سخنانش به توافق صورت گرفته با آمریکا اشاره کرد و افزود: در سال گذشته و در جریان برگزاری سلسله مذاکرات هسته‌ای میان ایران و اعضای 1+4 در وین، اختلاف میان طرفین بر سر نحوه رفع عملیاتی تحریم‌های ضد ایرانی در پروسه احیای توافق هسته‌ای و اصرار رابرت مالی سرپرست تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا  مبنی بر عدم مختومه‌سازی پرونده‌های ادعایی آژانسن بین المللی انرژِی اتمی درخصوص مکان‌های سه گانه در ایران، منجر به عدم نهایی شدن مذاکرات شد. 
 
حنیف اضافه کرد: فراتر از آن، رابرت مالی در مذاکرات وین کاملا اصرار داشت که وزارت خزانه داری آمریکا نباید نقشی در ارائه ضمانتهای اجرایی و واقعی به شرکتهای سرمایه گذار در ایران ایفا کند. در مقابل جمهوری اسلامی ایران معتقد بود سرمایه گذاری پروژه محور و محدود در کشورمان برطرف کننده نیازهای اقتصادی ما نبوده و باید در این مسیر، بر روی سرمایه گذاری پروسه محور دولت‌ها و شرکت‌های خارجی متمرکز شد و سرانجام در سال جاری توافق طبق خواسته های ایران حاصل شد. 
 
وی متذکر شد: بدیهی است که غربی‌ها جهت حفظ ژست سیاسی خود، هیچ‌گاه رسماً از هم‌پیمانی‌های منطقه‌ای جدید صورت گرفته در غرب آسیا ابراز نارضایتی نمی‌کنند، اما دشمنی آنها با ایران بر هیچ‌کس پوشیده نیست. 
 
پایان پیام/

ارسال نظرات