دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: باتوجه‌به اهمیت شبکه نظارت مردمی و متناسب با ویژگی‌های جامعه در طرح تحولی، ۸ عرصۀ تخصصی برای فعالیت طلایه‌داران معروف تعریف شده است که ساختار و سازمان قبلی تغییر نمی‌کند.
کد خبر: ۹۵۳۶۲۷۰
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ مهدی رضایی، اظهار کرد: از ویژگی‌های یک سازمان و اداره پویا این است که همواره از اقداماتی که انجام می‌دهد رصد میدانی داشته باشد و بتواند سازمان خود را متناسب با ویژگی‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد بروز رسانی کند. ساماندهی طلایه‌داران به‌عنوان یک شبکه منسجم مردمی در این راستا نقش مؤثری دارد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با اشاره به اهمیت شبکه نظارت مردمی و ایجاد تحول در فعالیت طلایه‌داران افزود: یکی از بزرگ‌ترین اقدامات این ستاد در حوزه طلایه‌داران معروف ایجاد طرح تحول به‌منظور تغییر رویکرد فعالیت‌ها و اقدامات این گروه متناسب با ویژگی‌های جامعه است که در این طرح تحول ۸ عرصه تخصصی برای فعالیت طلایه‌داران معروف ارائه شده است.

رضایی بیان کرد: در حال حاضر این طرح نوشته شده و ملزومات، اقدامات و سازمان‌دهی اتفاق افتاده است تا بدون نیاز به تغییرات کلی در ساختار و سازمان طلایه‌داران و صرفاً باتوجه‌به تغییر رویکرد مدیریتی و ویژگی‌های طلایه‌داران طرح تحول در حوزه شبکه‌سازی و اقدامات میدانی اجرا شود.

وی با اعلام اینکه با اجرای این طرح تحول هفت عرصه به فعالیت طلایه‌داران معروف افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح تحول طلایه‌داران اضافه‌کردن بخشی از حوزه عملیاتی به اقدامات طلایه‌داران است. در حال حاضر طلایه‌داران در عرصه محلات و مناطق فعالیت دارند و با اجرای طرح تحول، هفت عرصه دیگر شامل اصناف و مجتمع‌های تجاری، ادارات و دستگاه‌های دولتی، معابر و پارک‌ها، راه‌آهن و مترو، پزشکی و سلامت، ورزش و اماکن ورزشی و حوزه فعالیت اختصاصی اطراف حرم مطهر رضوی به حوزه فعالیت آنها اضافه می‌شود.

رضایی گفت: در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ کارت طلایه‌داران صادر شده و به نظر می‌رسد باتوجه‌به اقداماتی که در حال انجام است فرایند ۵ الی ۶ هزارنفری توسط ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی سازمان‌دهی شود.

امکان فعالیت همزمان در چند عرصه

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی تصریح کرد: از ویژگی‌های طرح تحول فعالیت طلایه‌داران این است که فعالیت همزمان در چند عرصه برای افراد بلامانع است و به نظر می‌رسد طرح تحولی که در عرصه طلایه‌داران به وجود آمده می‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و همچنین حوزه نظارت و بررسی را در دستگاه‌های اجرایی افزایش دهد.

وی اذعان داشت: اقدامات جهت اجرایی‌شدن طرح تحول حوزه طلایه‌داران توسط عوامل اجرایی این ستاد انجام شده که از جمله این اقدامات تعویض و صدور کارت جدید برای طلایه‌داران است. در یک بازه زمانی ۱۰ روزه فراخوان اعلام شد تا طلایه‌داران برای تعویض کارت و صدور کارت جدید مراجعه کنند.

ساختار و سازمان طلایه‌داران تغییری نمی‌کند

رضایی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو توضیح داد: در اجرای طرح تحول فعالیت طلایه‌داران قرار نیست ساختار و سازمان قبلی ازهم‌پاشیده شود و یا تغییری کند؛ بلکه به‌منظور ارتقای سطح کیفی فعالیت این شبکه مردمی هفت عرصه به فعالیت طلایه‌داران افزوده می‌شود.

وی در ادامه گفت: برای عضویت در شبکه طلایه‌داران شرایط سنی خاصی وجود ندارد و باور ما بر این است که در عرصه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر همه افراد مشارکت دارند و چه‌بسا فعالیت امر به معروفی یک کودک یا نوجوان تأثیر اجتماعی بیشتری داشته باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها