دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان زنجان اعلام کرد:

اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۸۰ نفر از طریق صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی

زنجان- دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان زنجان گفت: از سال ۹۶ تعداد ۶۳۷ صندوق قرض الحسنه ایجاد شده است که از محل این صندوق‌ها به تعداد ۹ هزار و ۸۹۸ نفر وام پرداخت شده است که منجر به اشتغالزایی ۲ هزارم ۵۸۰ نفر گردیده است.
کد خبر: ۹۵۳۶۵۰۸
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

اشتغالزایی ۲ هزارم ۵۸۰ نفر از طریق صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، جعفر زمانی با بیان اینکه مجموعه بسیج سازندگی اقدامات گسترده‌ای در سال گذشته در سطح استان انجام داده است،اظهار داشت: این اقدامات با هدف آموزش و توانمندسازی عرصه‌های صنایع دستی، کشاورزی، دامداری، خدماتی، صنایع تبدیلی و صنعت دانش بنیان بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی نقش موثری در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری داشته، بیان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به میزان ۲۹۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت گردیده است.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان زنجان گفت: از سال ۹۶ تعداد ۶۳۷ صندوق قرض الحسنه ایجاد شده است که از محل این صندوق‌ها به تعداد ۹ هزار و ۸۹۸ نفر وام پرداخت شده است که منجر به ایجاد اشتغالزایی ۲ هزارم ۵۸۰ نفر گردیده و تعداد ۴۳ تعاونی تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ قانون جهت پرداخت به طرح‌های اشتغالزایی به این سازمان اختصاص یافته و تا به امروز تعداد ۸۵ نفر از متقاضیان تسهیلات جهاد روشنایی خود را دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۳۰ نیروگاه نصب و ۱۰ نیروگاه هم به شبکه متصل شده است و تا پایان شهریور ماه نیز تعداد ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی افتتاح خواهد شد.

زمانی با بیان اینکه هدف بسیج سازندگی ایجاد اشتغال و حمایت از کسب و کار است، بیان کرد: با حمایت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی کارگاه مس در استان زنجان راه اندازی شده است که منجر به اشتغال زایی تعدادی از جوانان در این کارگاه شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار