خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان عنوان کرد:

تجهیز مجتمع‌های خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان خوزستان در آستانه سال تحصیلی

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان از تجهیز مجتمع‌های خوابگاهی این دانشگاه در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.  
کد خبر: ۹۵۳۶۶۷۹
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

دکتر مسعود صالحی‌شبلیزی با اشاره به آماده‌سازی مجتمع‌های خوابگاهی و کلاس‌های درسی برای آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: تعمیرات و تجهیزات خوابگاه‌ها از جمله امور زیربنایی، لوله‌کشی آب و گاز، افزایش ارتفاع دیوار‌های خوابگاه‌ها، تامین کولر و یخچال و کامپیوتر، دیگ بخار، دیگ صنعتی، رنگ‌آمیزی و... در مراکز دانشگاه فرهنگیان در سطح استان خوزستان انجام شده و یا درحال انجام است و با توجه به تجهیز خوابگاه‌ها و بهسازی آن‌ها، دانشجویان مهرماه خوبی را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت خوابگاهی ادامه داد: کلنگ‌زنی برای افزایش ظرفیت خوابگاهی دخترانه دزفول انجام شده و ساخت مجموعه ورزشی در خوابگاه پسرانه اندیمشک نیز آغاز شده است. با توجه به اینکه توازن کاملی بین مراکز وجود ندارد، هدف این است که امکانات همه مراکز و پردیس‌های استان خوزستان به یک سطح برسد و در مجموع اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اشاره به قدمت حدود ۸۰ ساله خوابگاه دخترانه حجاب اهواز، گفت: با توجه به قدمت این ساختمان، رایزنی‌هایی با آموزش و پرورش استان خوزستان انجام شده است و در صورت انعقاد تفاهم‌نامه، مرکز خوابگاهی جدیدی که در نزدیکی این مرکز در حال ساخت است، تکمیل خواهد شد. در صورت تکمیل این مجموعه خوابگاهی، همه یا بیشتر دانشجویان خوابگاه حجاب به ساختمان جدید منتقل خواهند شد. برای این خوابگاه نیز اعتبار حدود ۱۶ میلیارد تومانی اختصاص داده شده است.

صالحی‌شبلیزی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده دانشگاه فرهنگیان در خوزستان، کمبود فضای فیزیکی به ویژه در مراکز دخترانه است؛ اگر استانداری و آموزش و پرورش همکاری بیشتری داشته باشند و فضا‌هایی که خود دانشگاه تعیین کرده است در اختیار دانشگاه قرار بگیرد، اعتبار برای اضافه شدن فضای جدید وجود دارد.

وی تاکید کرد: هدف این است که تراکم جمعیت در مجموعه خوابگاهی پردیس دختران کمتر شود و به تعداد استاندارد برسد اگرچه ممکن است امسال محقق نشود.

صالحی‌شبلیزی گفت: در حال حاضر شش مرکز پیوسته شبانه‌روزی دانشجویی و شش مرکز مهارت‌آموزی در خوزستان وجود دارد که دوره‌های مهارتی نیروی‌های جدید آموزش و پرورش را برگزار می‌کنند. در اهواز نیز چهار مرکز دخترانه وجود دارد که هر چهار مرکز در قالب یک مجموعه در نظر گرفته می‌شوند. دو مرکز پسرانه نیز در اهواز فعال هستند. در مجموع ۱۶ مرکز آموزشی مهارتی و تربیت معلم در سطح استان خوزستان فعال هستند.    

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار