خبرهای داغ:

حمایت‌های صنعت نفت فرصت بالندگی شرکت ملی حفاری ایران را فراهم آورد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: حمایت‌های بیدریغ وزیر نفت دولت سیزدهم و مدیرعامل و مجموعه مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران، فرصت بالندگی دوباره این شرکت را فراهم آورده است.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۲۲
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: مستندات عملکردی شرکت در سال ۱۴۰۱ و چند ماه اخیر بیانگر روند تزایدی فعالیت‌ها در تمام حوزه‌های کاری است که همسو با حمایت‌های مستقیم و جانبی، حاصل ایثارگری و کار و تلاش مضاعف مجموعه کارکنان سازمان به ویژه همکاران عملیاتی می‌باشد.

او می‌گوید :در این شرکت نزدیک به ۱۸ هزار نفر مشغول به کار هستند، همه کارکنان سازمان نمونه و در خط مقدم تولید توان خود را برای پیشبرد و اعتلای صنعت نفت کشور به کار گرفته اند

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به رشد ۶۶ درصدی بهره وری در سال ۱۴۰۱ که افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن برغم محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه داشت، اشاره کرد و گفت: در این سال ۸۴ درصد دکل‌های حفاری و ۵۵ درصد تجهیزات خدمات یکپارچه فنی و مهندسی فعال بود که نشان از ظرفیت بالای حوزه خدمات فنی و لزوم بازاریابی در راستای درآمد زایی بیشتر دارد.

به گفته او در سال ۱۴۰۱ از مجموع ۶۳ دستگاه حفاری فعال شرکت ۳۴ دکل در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ۱۱ دکل در پروژه‌های مربوط به توسعه ۲۸ مخزن، ۷ دکل در شرکت مهندسی و توسعه نفت و سایر دکل‌ها در نفت فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس، وزارت نیرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و طرح‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در چرخه عملیات بود که پیش بینی می‌شود با توجه به پروژه‌های شرکت نفت مناطق مرکزی شمار دکل‌های فعال امسال به ۶۹ دکل افزایش یابد.

گلپایگانی شمار دستگاه‌های حفاری غیر فعال را ۱۰ دکل عنوان کرد و گفت: با نظر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و انجام مراحل پی جویی و مصوبه هیئت مدیره شرکت نفت خرید ۳ دستگاه حفاری خشکی و ۲ دکل حفاری دریایی در دست اقدام و پیوستن یک دکل خشکی جدید ساخت جهاد دانشگاهی در مرحله انجام است که در جهت تقویت ناوگان به خصوص در دریا بسیار با اهمیت و تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: سال‌گذشته با پشتکار کارکنان سختکوش شرکت ۹۹ حلقه چاه نفت و گاز حفر و تکمیل شد که در قیاس با سال قبل از آن ۲۰ حلقه افزایش داشت، رشد ۹ درصدی خدمات فنی است.

به گفته او در حوزه خدمات فنی و خدمات ویژه شرکت می‌بایست تلاش مضاعفی در جهت افزایش سهم بازار به عمل آید و در ارائه خدمات تخصصی ظرفیت‌های خالی شرکت به کارگیری تا به موازات توسعه عملیات حفاری در این بخش‌ها نیز شاهد تحول در افزایش راندمان و در نتیجه رشد درآمد و بهره وری باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار