مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان گفت: از ابتدای سفر‌های اربعین تاکنون ۵۶ هزار و ۶۸۴ زائر از این مرز تردد کرده اند که از این تعداد، ۳۴ هزار و ۷۸۱ زائر از مرز خارج شده و ۲۱ هزار و ۹۰۳ نفر وارد کشور شده اند.
کد خبر: ۹۵۳۷۱۱۸
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حمیدرضا عبدالملکی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران کردستان اظهار کرد: بر این اساس روز پنجشنبه نهم شهریور سه هزار و ۲۰۷ مسافر از مرز وارد کشور و چهار هزار و ۳۰۹ نفر از پایانه مرزی باشماق خارج شدند و روز چهارشنبه نیز میزان مسافران وارد شده به کشور ۲ هزار و ۳۱۵ نفر و تعداد مسافران خروجی از مرز، چهارهزار و ۱۹۲ نفر ثبت بود.

وی افزود: روز سه شنبه هفتم شهریور میزان مسافران ورودی از مرز باشماق ۲هزار و ۱۹۰ نفر و تعداد مسافران خروجی چهارهزار و ۵۸۷ نفر و دوشنبه ششم شهریور نیزمسافران ورودی هزار و ۸۰۴ نفر و مسافران خروجی از کشور در این مرز سه هزار و ۹۹۹ نفر بودند.

به گفته وی، آمار‌های روز یکشنبه پنجم شهریور نیز حاکی از ورود هزار و ۸۸۷ مسافر به کشور و خروج سه هزار و ۷۷۸ نفر از مرز باشماق به عراق است.

مدیر پایانه مرزی باشماق با بیان اینکه چهارم شهریور نیز هزار و ۷۷۰ مسافر از مرز بامشاق وارد کشور شدند وسه هزار و ۵۷۸ زائر نیز از مرز خارج شدند، گفت: آمار تردد در روز سوم شهریور نیز حکایت از ورود ۲ هزار و ۳۶۵ مسافر به کشور و خروج سه هزار و ۶۴ زائر از مرز باشماق به کشور عراق دارد.

وی ادامه داد: در ۲ شهریور تردد زائران شامل ورود ۲ هزار و ۳۶۸ نفر به کشور و خروج ۲ هزار و ۵۳۸ زائر از پایانه مرزی باشماق است، ضمن اینکه اول شهریور نیز تعداد مسافر ورودی به پایانه ۲ هزار و ۵۲ نفر و خروج زائران نیز ۲ هزار و ۵۱۳ نفر ثبت شد.

عبدالملکی یادآور شد: در روز ۳۱ مرداد و آغاز سفر‌های اربعین نیز هزار و ۹۴۵ نفر از مرز وارد کشور شدند و ۲ هزار و ۲۲۳ زائر از این مرز خارج شدند.

امسال برای دومین سال است که مرز باشماق برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

مرز باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان نیز در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات