سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری خبر داد:

اختصاص800 دستگاه اتوبوس،200 ون،5 رام قطار بین‌شهری و مترو برای جابجایی جاماندگان اربعین

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، گفت: پیاده روی جاماندگان اربعین حدود 10 سال پیش با چند ده نفر آغاز شد، سپس با چند صد نفر ادامه یافت و امسال شاهد حضور قریب پنج میلیون نفر در این رویداد عظیم معنوی در سطح استان تهران هستیم.
کد خبر: ۹۵۳۷۳۷۶
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

  محمد بشارت با تشریح برنامه‌های پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به میزبانی شهرستان ری، اظهار داشت: شش جلسه با مدیران ارشد شهرستان ری برگزار شده و با انجام آسیب‌شناسی این مراسم در سال‌های گذشته  به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به زائران و دلدادگان حسینی 12 کمیته‌ شامل: کمیته‌های فرهنگی و زائران، بهداشت و سلامت، حمل و نقل و امور ترافیکی، بازرسی و ارزیابی عملکرد، امنیتی، اجرایی و هماهنگی، محورهای مواصلاتی، رسانه، آمار، مدیریت بحران، جانمایی موکب‌ها و پشتیبانی و تبلیغاتی محیطی ویژه پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان حسینی تشکیل شده است.  در کمیته آمار تمامی اطلاعات مربوط به جمعیت، منابع، اقلام توزیعی و تعداد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها احصا شده است که تا کنون درخواست ایجاد 300 موکب در شهرستان ری  ثبت شده که شاهد درخواست های بیشتر هستیم و این عدد به 500 موکب خواهد رسید.

 وی درخصوص وضعیت حمل و نقل و ترافیک  مراسم گفت:   5 رام قطار بین‌شهری در محور ورامین   پیش‌بینی‌شده است؛ همچنین برای جابجایی مردم 800 اتوبوس، در نظر گرفته شده که 160 دستگاه اتوبوس ویژه محور ورامین و اسلامشهر است و علاوه بر اختصاص  200 دستگاه تاکسی ون، مترو نیز به صورت رایگان اقدام به جابجایی زائران می کند که با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان مترو ، با توجه به شرایط و میزان ازدحام جمعیت، زمان حرکت قطارهای مترو از 15 دقیقه به 3 دقیقه و حتی کمتر خواهد رسید.   

 پنج  تیم‌   عملیاتی آب، برق، گاز، مخابرات، هلال احمر و اورژانس  نیز  از ساعت 11 شب قبل از آغاز مراسم تا پایان برنامه در طول مسیر خدمات رسانی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه اجرایی موکب‌های جاماندگان اربعین و دلدادگان حسینی   از سوی شهرداری تهران تدوین شده و مدیریت   تمامی موکب‌ها توسط شهرداری انجام می‌شود.

بشارت از تشکیل دبیرخانه دائمی جاماندگان و دلدادگان حسینی در شهرستان ری خبر داد و گفت: این رویداد بزرگ اسلامی و دینی به یک مراسم ملی تبدیل شده و پیش بینی می شود سال های آینده جمعیت بیشتری در راهپیمایی اربعین در شهرستان ری حضور پیدا کنند و در تلاش هستیم شیوه‌نامه ملی   راهپیمایی جاماندگان و دلدادگان حسینی را  تدوین کنیم.

 بشارت درخصوص سرویس های بهداشتی، گفت: به منظور رفاه زائران ارتش   ۴۰چشمه سرویس بهداشتی پرتابل و   سپاه نیز تعدادی سرویس بهداشتی پرتابل در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی مستقر کنند. همچنین با هماهنگی های صورت گرفته  40 مدرسه، مسجد و ادارات در مسیر راهپیمایی به زائران خدمات ارائه می کنند.

 

 

  

  

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار