زنجان - دوره نوجوانی دوره طلایی زندگی افراد به حساب می آید و توجه ویژه به حوزه نوجوان و فرایند شناخت و شکوفایی استعداد ها آن ها یکی از الزامات جامعه است چرا که این نوجوانان آینده سازان ایران اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۵۳۷۳۸۸
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ استعدادیابی نوجوانان مهم‌ترین اتفاق در طول زندگی آنان است و مسئولیت شناسایی و شکوفاییی استعداد نوجوانان برعهده والدین است تا بتوانند آینده ای درخشان بر فرزندان خود رقم بزنند همچنین در دوره نوجوانی هویت فرد شکل‌ می گیرد و اگر روند مناسبی داشته باشد، حتماً نتایج بسیار خوبی را در پی خواهد داشت و بسیاری از ابعاد مهم شخصیتی و زندگی افراد درزمان نوجوانی پایه گذاری می شود.


ابوالفضل فرهادی از آن دسته نوجوان هایی است که با حمایت والدین خود به دنبال استعدادهایش رفته و امروز یکی از افتخارات استان زنجان است در همین راستا خبرنگار بسیج با او گفتگویی داشته که در ادامه می خوانید:


لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

ابوالفضل فرهادی هستم، شانزده ساله کلاس یازدهم رشته الکترونیک که دوره اول ابتدایی تا نهم را در مدارس شاهد گذراندم. در دوران کودکی وسایل جدیدی می ساختم و به مدرسه می بردم و موقع انتخاب رشته به دلیل علاقه ای که به رشته الکترونیک داشتم به هنرستان رفتم و امروز به لطف پروردگار متعال شاگرد اول هنرستان هستم.


ازدوران کودکی خود بگویید؟

در سه سالگی رباتی مقوایی همراه با آرمیچر ساختم و به برق متصل کردم و پریز برق سوخت،از آن موقع به رباتیک علاقه مند شدم،تمام اسباب بازی هایی که داشته ام را خراب می کردم و با وسایل آنها وسیله ای جدید می‌ساختم، در پنج سالگی سعی در ساخت گلایدر داشتم و بالغ بر ششصد یا حتی بیشتر گلایدر ساختم و گاهی اوقات با شکست مواجه میشدم اما هیچ وقت ناامید نشدم.


از اختراعات خود بگویید تا کنون چه اختراعاتی داشتید؟

اختراعات بسیاری داشتم اما مهمترین آنها بازوهای رباتیک،کلاه هوشمند و قابل کنترل،کوادکوپتر کنترلی،تانک های کنترل از راه دور، پهپاد بال جلوگرد،گلایدر است.


در خصوص اختراع پهباد بال جلوگرد توضیح بیشتر بفرمایید؟

این پهپاد به دلیل زاویه دار بودن بال ها سرعت بالایی دارد و شکاف در هوا در نوک ایرفویل بال رخ می‌دهد،این پهپاد تا برد یک کیلو متر ارسال تصویر زنده داره یعنی درحین پرواز تصاویر زنده و آنلاین در اختیار شما قرار میگیرد،ارتفاعی که این پهپاد میتواند بگیرد بالغ بر 350 متر می باشد،با ارتقاء این پهپاد می توانیم پهپادی با قابلیت هایی مانند: مدل سازی سه بعدی،کمک به مشاغل پر خطر،بازدید و نظارت های هوایی،کمک به اطفای حریق ،فیلم برداری هوایی و... داشته باشیم.


چطور این ایده به ذهنتان رسید؟

من از اول به وسایل پروازی علاقه داشتم،با خودم گفتم چرا یک پهپاد اختراع نکنم تا با پهپاد های معمولی متفاوت باشد و قابلیت های بیشتری داشته باشد، در همین راستا چند نوع پهپاد ساختم و پرواز دادم ولی به نظرم کافی نبود و به این فکر افتادم تا پهپادی منحصر به فرد و در عین حال کاربردی بسازم.


هزینه اختراعاتتان را چگونه تامین می کنید؟

من با ساخت تابلو های بک لایت و نصب چراغ های آر جی بی تامین هزینه ها را تامین میکنم،در ساخت این پهپاد هنرستان شهید رجائی و مدیر هنرستان آقای کلانتری بیشتر هزینه را تقبل کرد و جا دارد از ایشان بخاطر تمام حمایت هایشان تشکر کنم.

کدام اختراعتان را بیشتر دوست دارید؟

من کلاه هوشمند را در بین اختراعاتم بیشتر دوست دارم،این کلاه هوشمند با وسایل بازیافتی ساخته شده است اما می تواند کاربرد های زیادی داشته باشد.

برای آینده چه برنامه ریزی دارید؟

در آینده دوست دارم به حوزه های رباتیک و هوافضا بیشتر بپردازم و دانش بیشتری در این حوزه ها کسب کنم .

ارسال نظرات