سرهنگ آقابیگی خبر داد

برگزاری دهمین کنگره سراسری شعر بسیج همدان با عنوان «افق‌های روشن»

همدان-مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان گفت: دهمین کنگره سراسری شعر بسیج استان همدان با عنوان «افق‌های روشن» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۸۰۷۶
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

برگزاری دهمین کنگره سراسری شعر بسیج همدان با عنوان «افق‌های روشن»

سرهنگ حمیدرضا آقابیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: دهمین کنگره سراسری شعر بسیج استان همدان با عنوان «افق‌های روشن» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در راستای بزرگداشت دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان گفت: کنگره شعر بسیج به همت سازمان بسیج هنرمندان استان همدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ۴ بخش اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان گفت: شعر سنتی، شعر نو (نیمایی و سپید)، ترانه و سرود و زبان و گویش بومی از جمله بخش‌های دهمین کنگره سراسری شعر بسیج استان همدان است.

وی با بیان اینکه محور‌های این کنگره نیز در ۶ محور تعریف شده است، ادامه داد: «سبک زندگی ایرانی اسلامی» از جمله محور‌های این کنگره است که شامل موضوعاتی از قبیل خانواده، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و پوشش است.

آقابیگی افزود: دومین محور کنگره شعری بسیج استان، «سرزمین مادری است» که موضوعاتی از جمله اقوام ایرانی، پرچم، تمامیت ارضی، وطن، وفاق و وحدت و امنیت ملی را دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به «فرهنگ و تمدن ایرانی» به عنوان سومین محور گفت: این محور شامل موضوع زبان فارسی، پیشرفت‌های علمی، مفاخر و چهره‌های تاریخی و فرهنگی و هنرمندان شهید می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان یادآور شد: از دیگر محور‌ها «مسائل اجتماعی» با موضوع مشکلات معیشتی و اقتصادی، ناهنجاری‌ها و نارسائی‌ها، محور «مقاومت و پایداری ملی و جهانی» با موضوع دفاع مقدس و شهدای امنیت و محور «جهاد تبیین» با موضوع توجه به رسالت و روشنگری است.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا ۵ مهر ماه ۱۴۰۲ است، گفت: دبیرخانه جشنواره نیز در همدان، بلوار شهید مفتح، مجتمع بوعلی سینا، طبقه سوم، سازمان بسیج هنرمندان استان همدان دایر است.

آقابیگی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در فضای مجازی از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۸۱۱۵۵۰۲ ارسال کنند.

برگزاری دهمین کنگره سراسری شعر بسیج همدان با عنوان «افق‌های روشن»

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار