مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: تعداد اهداکنندگان بار اولی خون در پویش "نذر خون حسینی" محرم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۱۴ درصد رشد داشته و بیش از ۳۱ هزار نفر در این پویش شرکت کردند.
کد خبر: ۹۵۳۸۱۲۲
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ سعید اصغریان اظهار کرد: از آغاز پویش نذر خون حسینی از ابتدای محرم امسال تا پایان اربعین حسینی، ۳۱ هزار و ۵۹۴ نفر از مجاوران و زائران رضوی در این پویش شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۷۲۲ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

 وی افزود: این در حالی است که سال گذشته از ابتدای محرم تا پایان اربعین ۳۰ هزار و ۹۹۱ نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه نموده بودند و ۲۳ هزار و ۱۵۳ نفر از آنان موفق به اهدای خون شده بودند.

 مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی بیان کرد: از تعداد داوطلبانی که از محرم تا اربعین امسال موفق به اهدای خون شدند، چهارهزار و ۲۶۷ نفر از آنان برای نخستین‌بار موفق به اهدای خون شدند و به زمره اهداکنندگان ایثارگر خون پیوستند این در حالی است که میزان اهداکنندگان بار اول در مدت مشابه سال پیش سه هزار و ۶۷۴ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: در اربعین حسینی (ع) امسال ۶۷۱ نفر از مجاوران و زائران رضوی به‌منظور شرکت در این پویش به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۷۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اصغریان ادامه داد: تیم‌های سیار اداره کل انتقال خون خراسان رضوی در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در کلان‌شهر مشهد مقدس و همچنین راهپیمایی حرم تا حرم در شهرستان کاشمر حضور داشتند.

در این راستا به‌منظور فراهم‌آوری امکان اهدای خون برای عزاداران حسینی (ع) این اداره کل در مسیر راهپیمایی‌های عزاداران حسینی در روز اربعین مستقر شدند که در مشهد ۱۵۱ نفر و در کاشمر ۱۰۲ نفر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز اربعین به متقاضیان اهدای خون پیوسته و در محل تیم‌های سیار انتقال خون استان حاضر شدند.

وی خاطرنشان کرد: مجاوران و زائران رضوی طی این بازه زمانی مشارکت مناسبی در این پویش داشتند؛ اما باتوجه‌به شرایط خاص استان خراسان رضوی و مشهد در تأمین خون موردنیاز ۶۳ بیمارستان و پاسخگویی شایسته به نیاز بیماران و زائران، انتظار می‌رود که در دهه پایانی صفر به‌ویژه در سه روز پایانی این ماه مشارکت بیشتری در اهدای خون صورت بگیرد.

اصغریان با اشاره به اینکه اکنون ۶ پایگاه اهدای خون در مشهد و هفت پایگاه در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، سبزوار، نیشابور، قوچان، گناباد، کاشمر و تربت‌جام دایر است، اذعان داشت: این پایگاه‌ها در روزهای عادی از ساعت هفت و ۴۵ دقیقه صبح تا ۱۳ و پایگاه فنی مرکزی امام رضا (ع) در مشهد نیز بعدازظهرها از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه پاسخگوی مردم هستند.

 مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: در سه روز پایانی ماه صفر تعداد تخت‌ها افزایش‌یافته و در سه پایگاه تجمیع شده تا پاسخگویی مجاوران و زائران به طور شایسته و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد. این سه پایگاه شامل پایگاه مرکزی امام رضا (ع) واقع در چهارراه دکتری، پایگاه امید واقع در نبش خیابان آیت‌الله شیرازی سه و مسجد رانندگان واقع در خیابان امام رضا (ع) ۹ است.


گفتنی است، اداره کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تأمین خون ۶۲ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها