معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: راه‌آهن سنندج که از سال ۸۴ آغاز شده تا سال ۱۴۰۱ فقط ۶۵ درصد پیشرفت داشت که با عزم دولت جدید برای توسعه کردستان امروز به بیش از ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.
کد خبر: ۹۵۳۸۲۴۷
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله پیشران‌های توسعه در هر نقطه از این کره خاکی محسوب شده و همه کشور‌های توسعه یافته دنیا طی دو قرن اخیر با اولویت قراردادن زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی توانسته‌اند بر بسیاری از کمبود‌ها و مشکلات غلبه کنند.

حمل و نقل ریلی از نخستین سال‌های ساخت این صنعت در دنیا همواره نقشی ویژه در رساندن کالا‌های مورد نیاز به نقاط مختلف و حمل اقلام تولیدی و صنعتی داشته است و هر جا راه آهن وجود داشته است بدون شک شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار آن منطقه در زمانی اندک محقق شده است.

در این میان با توجه به اهمیت منطقه غرب کشور از لحاظ مختلف و در راستای تحقق اهداف برنامه‌های توسعه‌ای کشور و با تلاش مسئولان، پس از ۱۸سال چشم‌انتظاری، خطوط راه‌آهن سرانجام به استان کردستان هم رسید، اما این پروژه تا بهره‌برداری نهایی فاصله دارد و نیازمند اعتبار ویژه برای تکمیل است، پروژه راه‌آهن همدان – سنندج جزو پروژه‌های مصوب «مهر ماندگار» در سال۱۳۸۳ بود که فاز نخست آن از تهران به همدان در سال۱۳۹۶ افتتاح شد.

پیشرفت فیزیکی راه آهن سنندج – همدان به ۹۰ درصد رسید

کیومرث حبیبی معاون عمرانی استاندار کردستان اظهار داشت: این طرح که از سال ۸۴ آغاز شده تا سال ۴۰۱ فقط ۶۵ درصد پیشرفت داشت که با عزم دولت جدید برای توسعه کردستان امروز به بیش از ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.

وی افزود:راه آهن همدان – سنندج در سه قطعه و توسط شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در حال انجام است که قطعه اول آن به طول ۶۴.۵ کیلومتر، قطعه دوم به طول ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم هم ۲۹ کیلومتر است.

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: راه آهن همدان – سنندج به طول تقریبی ۱۵۱ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران – همدان – سنندج است که بخش تهران – همدان آن در سال ۱۳۹۶ بهره برداری شد.

این خط آهن برای اولین بار استان کردستان را به شبکه ریلی کشور متصل خواهد کرد و در فاز‌های بعدی قرار ایت تا مرز باشماق و خاک عراق امتداد یابد.

بیش از ۴۵۰ نفر روزانه بصورت مستقیم و غیر مستقیم در ساخت این طرح ۱۸ ساله فعالیت دارند و بنا بر اعلام مسوولان، این طرح در دولت سیزدهم و در سال جاری به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات