خبرهای داغ:

انجام بیش از ۵۷۰ بازدید بهداشتی دامپزشکی از مواکب

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از انجام بیش از ۵۷۰ بازدید نظارت بهداشتی دامپزشکی از مواکب مستقر در مرز‌های شلمچه و چذابه در اربعین حسینی امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۸۲۷۵
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: به منظور افزایش و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی مصرفی مواکب اربعین حسینی، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان با حضور ۴۵ کارشناسان بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته و به مدت ۱۸ روز در مرز‌های چذابه و شلمچه انجام شد.

او می‌گوید: بیش از ۵۷۰ مورد بازدید نظارت بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از مواکب انجام شده است، از ظرفیت‌های نظارتی بهداشتی دامپزشکی سایر شهرستان‌های استان نیز برای ایام اربعین حسینی در پایانه شلمچه و چذابه استفاده شد.

عسکری فرد ادامه داد: از اهداف مهم اجرای این طرح، انجام نظارت به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله؛ بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تامین سلامت و امنیت غذایی زائران اربعین حسینی بوده است که در همین بازه زمانی انبار‌ها و سردخانه‌های مواکب شناسایی شد و از سوی بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان می‌گوید: به منظور آموزش، آگاهی بخشی و ابلاغ ضوابط بهداشتی در مواکب و نیز رعایت اصول قرنطینه امنیت زیستی در مرز‌های خروجی استان توسط زائران، دامپزشکی نسبت به نصب بیش از ۲ هزار پوستر اطلاعیه بهداشتی و بنر در ایام اربعین امسال اقدام کرد.

به گفته او حفظ بهداشت و سلامت محصولات خام دامی مورد استفاده در مواکب و غذای زوار اربعین امام حسین (ع) از اولویت‌های مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان بوده و با اعمال نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی، بیش از ۶۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی مشکوک ضبط و تعیین تکلیف شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار