مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) تواضع و فروتنی را از دیگر ویژگی‌های بازر پیامبر اکرم (ص) خواند و گفت:پیامبر اکرم(ص) به قدری تواضع داشتند که گاهی تشخیص نبی خدا در میان مردم سخت بود.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۱۲
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

تواضع مهمترین ویژگی رسول اکرم(ص) بود

حجت الاسلام محبعلی احدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به فرا رسیدن 28 صفر اظهار داشت: مهمترین ویژگی حضرت رسول اکرم ( ص) بندگی واقعی خداوند بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) تواضع و فروتنی را از دیگر ویژگی‌های بازر پیامبر اکرم (ص) خواند و افزود: پیامبر اکرم(ص) به قدری تواضع داشتند که گاهی تشخیص نبی خدا در میان مردم سخت بود، چرا که حضرت همانند مردم لباس بر تن می‌کردند و همانند مردم بر زمین می‌نشستند.

وی با اشاره به حسن خلق پیامبر گرامی اسلام یاد آور شد: اوج اخلاق نبی خدا در داخل خانه بود و همانگونه که در بیرون از منزل با مراجعین خوش اخلاق بودند، دقیقا در داخل منزل نیز خوش اخلاق و خوش برخورد بودند.

احدی با تاکید بر اینکه بسیاری از کسانی که جذب دین اسلام شدند به خاطر اخلاق و تواضع نبی خدا بود، افزود: تمام کسانی که  خدمت رسول خدا می‌رسیدند بعد از برگشت احساس می‌کردند نبی خدا با آن‌ها صمیمی است و هیچگاه نبی خدا حرف مراجعین را قطع نمی‌کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی ( عج) ادامه داد: وجود اصحابی همچون حضرت علی علیه‌السلام، ابوذر، سلمان و… از معجزات تربیتی نبی خدا در عالم هستی است.

وی خاطرنشان کرد: حاکمانی که خود را در قله قدرت ببینند هیچگاه متواضع نخواهند شد و با زیر دستان برخورد مناسبی نخواهند داشت.

احدی ادامه داد: خدمت به مخلوقات از ویژگی‌های بارز نبی خداست به گونه‌ای که اگر حضرت در حال نماز بودند و کسی در کنار سجاده حضرت می‌ایستادند، حضرت نماز خود را کوتاه و به سرعت تمام می‌کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) در رابطه با ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص)، سعه‌ صدر ایشان بود که به تعبیر خود پیامبر(ص)، هیچ پیامبری به اندازه‌ ایشان در راه توحید معذب نشده و سختی‌ها را تحمل نکرده است.

وی در ارتباط با رفتارهای امام حسن(ع) متذکر شد: رفتار اهل بیت (ع) در راستای سیره پیامبر(ص) بود، لذا امام حسن(ع) به «کریم اهل بیت» معروف بودند که نه تنها دوست و آشنا بلکه حتی معاویه که بزرگترین دشمن او بود، از ایشان به عنوان کریم اهل بیت یاد می‌کرد. 

احدی ادامه داد: هر کس در مدینه با مشکلی مواجه می‌شد، نزد ایشان می‌آمد؛ روزی مرد متاهلی نزد امام حسن (ع) آمد و گله کرد که ازدواج کرده‌ام، اما خانواده همسرم مرا به دلیل نداشتن خانه تحت فشار قرار داده‌اند، ایشان بلافاصله کلید خانه‌ خود را به او داد. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) گفت: امام حسن (ع) سه بار کل اموال خود را بخشیده‌اند و بارها بی‌کران به فقرای مدینه کمک مالی کرده‌اند، چرا که خود ایشان در میان تمام مستحبات، کمک به مردم را بالاتر از همه دانسته‌اند.

ارسال نظرات