رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تایباد گفت: بیش از ۱۸ هزار نفر از زائران افغانستانی اربعین که طی ۱۴ روز گذشته، از مرز دوغارون وارد ایران شده بودند، از خدمات جمعیت هلال‌احمر تایباد استفاده کردند.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۶۳
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، هادی رمضانی با اشاره به اینکه بیش از ۱۸ هزار نفر از زائران افغانستانی اربعین که طی ۱۴ روز گذشته، از مرز دوغارون وارد ایران شده بودند، از خدمات جمعیت هلال‌احمر تایباد استفاده کردند، اظهار کرد: این خدمات شامل، مراقبت سلامت زائرین، اقدامات سرپایی و برنامه‌های فرهنگی است.

وی افزود: برای ارائه این خدمات به زائران کشور همسایه، چهار تیم از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر تایباد در قالب ۲۲ نفر در گذرگاه رسمی دوغارون مستقر شدند.

رمضانی ادامه داد: همچنین باگذشت پنج‌روز از اربعین حسینی، این خدمات همچنان در مرز رسمی دوغارون ادامه دارد.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد بیان کرد: تا هر زمان که اتباع افغانستانی از سمت مرز دوغارون، وارد کشور شوند، خدمات درمانی و مراقبتی جمعیت هلال‌احمر شهرستان تایباد برای آنان ادامه دارد.

 در ۱۴ روز گذشته، ۲۴ هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع افغانستانی برای شرکت در اربعین حسینی و مراسم عزاداری‌های پایانی ماه صفر عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند که سال گذشته این رقم به شش هزار و ۵۰۰ نفر زائر رسید.

پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد و مرکز این شهرستان ۱۴۵ هزارنفری نیز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

سالانه بیش از یک میلیون مسافر به‌صورت قانونی از طریق مرز دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها