خبرهای داغ:
عبدالله چمنی، کارآفرین اهل شهرستان دزفول که با ۳۳ سال سن، ۱۴ سال است روی پای اشتغال خود ایستاده، با حمایت بسیج سازندگی توانسته تولیدات محصول با کیفیت تری داشته باشد و کارش را گسترش دهد.
کد خبر: ۹۵۳۸۶۵۴
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ جوان کارآفرین اهل شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگار بسیج سازندگی، از شروع کار خود در عرصه تولید گیاهان دارویی، عصاره و عرقیات گیاهی می گوید: در ابتدا فقط با یک میلیون تومان شروع کردم و تجهیزات و وسایل خریداری کردم، و حالا با لطف خداوند از یک کارگاه کوچک به یک محیط ۲۵۰ متری رسیده ام و تجهیزات خیلی خوبی توانستم تهیه کنم که حدود ۲ میلیارد ارزش سرمایه دارند و محصول با کیفیت تری تولید دارم.

 

عبدالله چمنی کارآفرین جوان در ادامه از حمایت بسیج سازندگی و اعطای وام ۱۵۰ میلیونی می گوید: با استفاده از این وام توانستم دستگاه ها را تجدید و دستگاه های با کیفیت تری خریداری و میزان تولید بیشتری داشته باشم و روی محصول تولیدی هم اثر گذاری زیادی داشته است و اسانس و عصاره محصول جدا و خواص دارویی آن را حفظ می کند، اهمیت این موضوع درمورد گیاهان دارویی بیشتر مشخص می شود که خواص دارویی گیاه حفظ شده و اثرگذاری آن بیشتر می شود.

 

او با اشاره به اینکه ۸۰ نوع محصول تولید دارد بیان می کند؛ نعنا، زیره، گل سرخ، بیدمشک، رازیانه، شربت گیاهی، گلاب، زعفران و دیگر محصولات در کارگاه ما تولید می گردد.

 

محصولات تولیدی کارگاه آقای چمنی برای درمان کبد چرب، مشکلات گوارشی، قندخون، لاغری، میگرن و.... بکاررمی رود.

 

اشتغال مستقیم برای ۶ نفر در کارگاه، ۱۵ کشاورز و تعداد زیادی هم عطاری به طور غیر مستقیم ثمره کارآفرینی جوان دزفولی است.

 

او با اشاره به اینکه تولید ۴۰ تن محصول در ماه صورت می گیرد از ارسال محصول به نقاط مختلف در سطح استان و کشور از دزفول، اهواز، شوش و شوشتر تا کرج و تهران عنوان کرد.

 

عبدالله چمنی کارآفرین جوان دزفولی در ادامه از آموزش و شروع کار برای کسانی که میخواهند در این زمینه فعالیت کنند گفت: ابتدا باید در این زمینه تحقیق انجام گردد و به طور تخصصی آموزش ببینند، یک هدف تولید و یک هدف باید بازاریابی و فروش باشد.

او از کمک و آموزش به دو نفر کارآفرین دیگر و پشتیبانی و رفع اشکالات آن ها در کار گفت و اضافه کرد: در راه اندازی و آموزش های لازم برای شروع کار و پشتیبانی از کارفرینان اقدام کردم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار