خبرهای داغ:

حجت‌الاسلام و المسلمین محقق از روحانیون برجسته خوزستان به ملکوت اعلی پیوست

رییس حوزه‌های علمیه استان خوستان از درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمدحسن محقق» خطیب توانا، استاد اخلاق و عرفان و جلیل القدر از استادان حوزه اهواز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۹۲۹۷
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی بلادیان اظهار کرد: ایشان (زاده شهرستان دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد) از روحانیون موثر استان خوزستان بودند که در طور حیاتشان آثار با برکتی از خویش برجای گذاشتند.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات مرحوم محقق در تبلیغ دین و اسلام، درگذشت این استاد فرزانه را به جامعه روحانیت، خانواده ایشان و مردم شریف استان تسلیت گفت.

دانیال اریکه دبیر ستاد ارتحال مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محقق نیز گفت که آیین وداع با پیکر این عالم ربانی روز شنبه (فردا) ۲۵ شهریور از ساعت ۱۲ با حضور شاگردان و دوستداران آن مرحوم در مسجد حضرت جواد الائمه شهر اهواز برگزار می‌شود.

به گفته وی، مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم محقق نیز روز یکشنبه ۲۶ شهریور در شهرستان دهدشت (زادگاه حجت الاسلام محقق) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن محقق در شهرستان دهدشت استان کهگیلویه وبویراحمد چشم به جهان گشود که اطلاعات گسترده، بیان جذب و لحن شیرین این عالم ربانی، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود.

این فقیه مردمی دروس حوزوی خود را در شهر قم و اهواز در محضر استادان بنام حوزه همچون آیت الله العظمی میرسید علی بهبهانی؛ آیت‌الله العظمی شیخ ابوالحسن انصاری، آیت الله العظمی مروج دنبال کرد که پس از اتمام درس‌های حوزه به تعلیم و تربیت شاگردان بسیاری در حوزه علمیه بهبهانی اهواز و تدریس در دانشگاه و تالیف کتاب صرف کردند.

تسلط آن دانشمند بر آیات، روایات، ادعیه، تاریخ اسلام و زیست سلوکی علما، میراث تمدنی، عرفان و اخلاق بر رشد مخاطبان موثر بوده و علاقمندان به اندیشه این خطیب سخندان می‌توانند از تالیفات وی از جمله «شرح دعای کمیل»، «شرح خطبه همام وصف پرهیزکاران»، «پنجاه مجلس در اخلاق»، «شور شیدایی» و. بهره‌مند شوند.

این عارف بصیر و سالک خبیر، بانی مسجد امام جواد (ع) در منطقه «پاداش» اهواز به عنوان مرکزی فرهنگی و معنوی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها