خبرهای داغ:
کشاورزیان خبر داد

برگزاری نمایشگاه «شور رنگ در شعر» در ملایر

همدان-سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از برگزاری پنجمین نمایشگاه گروهی آموزشگاه هنرهای تجسمی فرین با عنوان «شور رنگ در شعر» با تصویرسازی اشعار فارسی از ۲۷ شهریور ماه تا ۲ مهرماه در ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۹۳۷۲
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
برگزاری نمایشگاه «شور رنگ در شعر» در ملایر

فرشاد کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه گروهی آموزشگاه هنرهای تجسمی فرین با عنوان «شور رنگ در شعر» با تصویرسازی اشعار فارسی ۲۷ شهریور الی ۲ مهرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در سرای فرهنگ و هنر با همکاری شهرداری ملایر به مناسبت روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار برگزار می‌شود.

وی گفت: حدود دو ماه به هنرجویان این آموزشگاه در ارتباط با تصویرسازی شعر(گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال) و تصویرسازی ضرب المثل (گروه سنی ۵ تا ۸ سال) و همچنین طراحی چهره تعدادی از شاعران و بزرگان ادبیات ایران (رده سنی ۸ تا ۱۲ سال) آموزش‌های لازم داده شده و آثاری را در قالب نقاشی، طراحی، مجسمه سازی و سفال خلق کرده‌اند که نقاشی‌ها با تکنیک‌ها و سبک‌های متفاوتی ایجاد شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر عنوان کرد: تکنیک گواش، آبرنگ، پاستل روغنی و اکرولیک برای کودکان زیر ۱۲ سال و تکنیک طراحی با مداد، راپید، کنته، مداد رنگی، اکرولیک و رزین برای هنرجویان ۱۲ سال به بالا؛ چند نمونه از آثار هم  که در طول دوره‌های مختلف پدید آمده، آماده ارائه است، از قبیل کارهای سبک شناسی که هنرجویان بعد از نقاشی موضوعی، با تعدادی از هنرمندان جهان، همچون پیکاسو «سبک کوبیسم» ون گوگ «سبک امپرسیونیست» و سالوادوردالی «سبک سوررئال» آشنا شده‌اند و تصاویری را طراحی و با تکنیک اکرولیک اجرا کرده‌اند .

وی ادامه داد: هنرجویان این آموزشگاه، بعد از مرحله سبک شناسی غربی با سبک شناسی شرقی آشنا شده و  پس از آشنایی با هنرهای نقاشی ایرانی همچون تذهیب، نگارگری، نقاشی قهوه خانه‌ای یا قاجاری، آثاری را طبق تصور و برداشت شخصی با تکنیک اکرولیک از موضوع مرتبط خلق کرده‌اند.

کشاورزیان گفت: در این نمایشگاه از تابلویی در رابطه با «ملایر شهر جهانی انگور» نیز رونمایی خواهد شد و با توجه به اینکه برای طراحی این اثر دقت و زمان زیادی صرف شده، قابلیت ثبت به عنوان لوگویی منحصربه فرد و ویژه برای شهرستان ملایر  را دارا است.

وی بیان کرد: «مریم درخشان فر» دارای مدرک تحصیلی کارشناسی گرافیک، مدیر مسئول و مربی آموزشگاه هنرهای تجسمی فرین با چندین سال سابقه کاری در زمینه نقاشی و مجسمه سازی، مدت ۴ سال است که آموزشگاه خود را تاسیس کرده و تمام تلاش خود را به کار بسته تا شیوه درست و اصولی در زمینه آموزش هنرهای تجسمی همراه با خلاقیت را به هنرجویان آموزش دهد و بعد از سختی‌هایی که اوایل در زمینه شیوه جدید آموزشی داشته، توانسته این روش آموزشی را در شهرستان ملایر معرفی کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر عنوان کرد: همچنین یکی از دغدغه‌های همیشگی این هنرمند، استفاده از مواد دور ریز اطراف خود بوده که آن را به یک اثر هنری و کاربردی یا تزئینی بدل کند و در این زمینه نیز آثار هنری زیبایی ارائه داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات