خبرهای داغ:
احمدوند:

آموزش و پرورش نهاوند با هدف بالا بردن تراز علمی شهرستان تلاش کند

همدان- فرماندار نهاوند بابیان اینکه آموزش و پرورش نهاوند باید با هدف بالا بردن تراز علمی شهرستان تلاش کند، گفت: نهاوند سابقه علمی بسیار بالایی دارد و این سابقه علمی را با وجود علما و بزرگان به عینه می‌توان دید.
کد خبر: ۹۵۳۹۶۵۳
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ضرغام احمدوند در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آقای دارایی ریاست سابق آموزش و پرورش اظهار کرد: آقای قیصری سرپرست جدید اداره آموزش که یک مدیر انقلابی است و باید با دید جهادی به آموزش وپرورش نگاه کند و مشکلات این اداره را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: همانطور که همه ی مردم و مسئولین تلاش کردند و همایش اربعین را به بهترین نحو ممکن برگزار کردند همه باید در راستای برطرف کردن مشکلات شهرستان و همچنین آموزش و پرورش تلاش کنند.

فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به کنگره ۸ هزار شهید استان همدان بیان کرد: در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در شهرستان نهاوند بیش از ۱۵۰ یادواره شهید برگزار شده که عمده آنها در مدارس انجام شده است.

وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان در راستای این کنگره کارهای فرهنگی بسیار خوبی انجام داده است که هر مدرسه یک یادواره شهید یکی از این برنامه های خوب فرهنگی است .

احمدوند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خانه دوم همه است ، اظهار داشت: آموزش و پرورش خانه ی دوم همه است و دشمن روی آن سرمایه گذاری کرده است و ما باید نگاه ویژه تری به آموزش و پرورش داشته باشیم و تلاش کنیم که دانش آموزان ما که آینده سازان انقلاب اسلامی هستند به دام دشمنان نیوفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش نهاوند باید با هدف  بالا بردن تراز علمی شهرستان تلاش کند، گفت: شهرستان نهاوند سابقه علمی بسیار بالایی دارد و این سابقه علمی را با وجود علما و بزرگان به عینه می‌توان دید .

فرماندار نهاوند افزود: آموزش و پرورش جایگاه بالایی در کشور دارد و باید در شهرستان نهاوند نیز با توجه به سابقه علمی که دارد نگاه ویژه‌ای به آن شود و تلاش شود در تراز علمی شهرستان بالا برود .

وی در ادامه با اشاره به مبحث انتخابات خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود اشاره به تحقق ۴ اصل امنیت،  مشارکت، سلامت و رقابت داشتند که دولت تمام امکانات خود را برای تحقق این ۴ اصل بکار خواهد گرفت و آموزش و پرورش نیز در بحث مشارکت در انتخابات بسیار تاثیرگذار خواهد بود و هدف باید مشارکت بالا در انتخابات باشد تا اجازه ندهیم دشمنان به اهداف شومشان برسند .

احمدوند در خصوص امنیت در شهرستان نهاوند بیان کرد: دشمنان با فراخوان‌هایی که دادند قصد داشتند اوضاع را آشفته جلوه دهند اما با وجود امنیتی که در شهرستان وجود دارد و نجابتی که مردم دارند دعوت معاندین و مخالفین پاسخ داده نشد و مردم پشت انقلاب و ولایت فقیه ماندند و نقشه های شوم دشمنان را ناکام گذاشتند.

وی با اشاره به مشکلات مدارس و  آموزش وپرورش نهاوند گفت: کارها در چارچوب قانون انجام شوند، همه مشکلات مدارس مدنظر گرفته شده و مدارس را برای ورود به سالتحصیلی جدید آماده کنید، اداره نوسازی مدارس هم مدارسی که نیمه کاره تحویل داده است تکمیل و تجهیز شده در اختیار مدیریت آموزشی شهرستان قرار داده تا مهری با شور و نشاط برای بالا بردن تراز علمی شهرستان آغاز کنیم.

*آموزش و پرورش در اولویت کارهای فرهنگی کشور

امام جمعه نهاوند نیز در ادامه اظهار کرد: آموزش و پرورش در اولویت کارهای فرهنگی کشور است که اگر خوب مدیریت شود، این دانش آموزان می‌توانند مدیران خوبی برای کشور باشند .

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی افزود: خوشبختانه شهرستان نهاوند در بین فراخوان‌های ضد انقلاب در اغتشاشات سال گذشته حضور نداشته و این نشان از این دارد که آموزش و پرورش شهرستان وظایف خود را به خوبی انجام داده است و دانش آموزان درس‌هایشان را خوب یاد گرفته‌اند و دشمنان را خوب شناخته‌اند .

وی با اشاره به‌ اینکه هر کاری مبدأ دارد، گفت: مبدأ تاریخ ایران باستان عید نوروز است، مبدأ تاریخ مسیحیت ولادت حضرت مسیح و مبدأ تاریخ اسلام هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) از مکه به مدینه عنوان شده است.

امام جمعه نهاوند افزود: هجرت به معنای از شهری به شهر دیگر رفتن نیست، یعنی از بدی‌ها به خوبی‌ها هجرت کردن و انسان باید از بدی‌ها به خوبی‌ها هجرت کند و وظیفه شرعی ما این است که نواقص خود را جبران و به خوبی‌هایمان هجرت کنیم.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارگان‌های فرهنگی کشور وظیفه دارد که خوبی‌ها را نشر داده و دانش آموزان را که جامعه هدف آن هستند از بدی‌ها دور کند که هجرت از بدی‌ها به سمت خوبی‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات