خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی مطرح کرد:

اشتغالزایی برای ۲۴۰۰ نفر در خراسان جنوبی با پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بسیج سازندگی

هنری گفت: بسیج سازندگی خراسان جنوبی به منظور ایجاد مشاغل خرد و خانگی در قالب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ در یک سال‌گذشته، مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده که این امر باعث ایجاد و تثبیت ۱۷۰۰ کارگاه اشتغال خرد و خانگی و کمک به اشتغال ۲۴۰۰ نفر از مردم استان شده است.
کد خبر: ۹۵۳۹۶۷۹
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امروز در مراسمی با حضور فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه‌السلام) استان نمایشگاه "اقتصاد به توان مردم" شهرستان‌های طبس و فردوس افتتاح شد.

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (علیه السلام) در مراسم افتتاح نمایشگاه اقتصاد به توان مردم که در شهرستان طبس برگزار شد، اظهار داشت: در راستای حمایت از فروش تولیدات روستایی، مشاغل خرد و خانگی، کمک به توانمندسازی تولیدکنندگان نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در این مرحله به صورت منطقه‌ای در دو شهرستان طبس و فردوس آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این دو شهرستان در مسیر تردد مسافران استان‌های دیگر واقع شدند مکان یابی نمایشگاه‌ها در این مرحله به مناسبت ایام ربیع الاول و هفته دفاع مقدس در این دو نقطه مشخص گردید.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این نمایشگاه به صورت استانی با اولویت شهرستان‌های مجاور برگزار شده است چرا که بخشی از مجموعه تحت پوشش سازمان، محرومین و مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) هستند.

وی به مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در راه اندازی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ درصد از شرکت کنندگان این نمایشگاه از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

هنری با بیان اینکه در حین برگزاری نمایشگاه پایش اطلاعات تولیدکنندگان انجام شده و کلیه مسائل و مشکلات آن‌ها در سامانه نرم افزاری بالونت ثبت می‌گردد، گفت: در این نمایشگاه علاوه بر کمک به بازاریابی تولیدات، بستری برای احصا و کمک به حل مسائل مردم در حوزه مشاغل خرد و خانگی ایجاد می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: حل مشکلات تولیدکنندگان در اولویت این سازمان قرار گرفته و تمامی آموزش‌های لازم و همراهی جهت دریافت مجوز‌ها انجام می‌گیرد.

هنری، مدیریت و راه اندازی آن توسط تیم‌های مردمی و جهادی خودگردان را از مزایای نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم دانست و افزود: در هر مرحله از برگزاری این نمایشگاه با شناسایی و کشف ظرفیت ها؛ رویش‌های جدیدی ایجاد شده، شبکه مردمی هدایت نمایشگاه‌ها منسجم‌تر و قوی‌تر شده که به سمت اقتصاد مردم پایه حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا؛ راهبران بومی، محلی و شهرستانی جدید نیز شناسایی و تحت حمایت مجموعه قرار می‌گیرند.

هنری افزود: نمایشگاه اقتصاد به توان در شهرستان طبس، با ۴۷ غرفه و نمایشگاه در شهرستان فردوس با راه‌اندازی ۵۱ غرفه پیش بینی شده که تا ۳۱ شهریورماه برپا خواهند بود.

هنری بیان کرد: نمایشگاه طبس در باب السلام آستان مقدس امامزاده حسین بن موس الکاظم (ع) و نمایشگاه فردوس در محل شبستان امامزاده سلطان محمد و سلطان ابراهیم هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۳ پذیرای عموم مردم و مسافران خواهد بود.

وی عنوان کرد: برای کمک به ایجاد مشاغل خرد و خانگی در قالب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ در یک سال‌گذشته از طریق بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که باعث ایجاد و تثبیت هزار و ۷۰۰ کارگاه اشتغال خرد و خانگی و کمک به اشتغال دو هزار و ۴۰۰ نفر از مردم استان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار