خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه قم گفت: دانشگاه قم بر اساس آمار وزارت علوم، بین‌المللی‌ترین دانشگاه ایران است و در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ دانشجو از ۱۹ کشور جهان در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۴۲
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم گفت: ما در دانشگاه قم افتخار میزبانی بیش از ۱۰ هزار دانشجو در حال تحصیل را داریم و علاوه بر آن در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ دانشجو از نوزده کشور جهان در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که دانشگاه قم به تبع آن بر اساس آمار وزارت علوم، بین‌المللی‌ترین دانشگاه ایران نیز است.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های برجسته دانشگاه قم این است که حدود ۷۰ نفر از اعضای هیئت علمی آن افزون بر این که دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند در زمینه علوم اسلامی نیز مجتهد و صاحب‌نظر هستند و این یک ظرفیت علمی بسیار خوبی است.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: دانشگاه قم جزو دانشگاه‌های برتر و جامع ایران می‌ باشد که در بیشتر رشته‌های دانشگاهی در مقاطع گوناگون دارای اساتید برجسته و دانشجوان مستعد می‌ باشد.

وی با اشاره به سخن سردار سلامی گفت: ما آمادگی داریم در زمینه‌های گوناگونی نظیر؛ «استفاده مطلوب از توانایی‌های علمی، فنی و تجهیزاتی طرفین در راستای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی، برگزاری نشست‌های علمی مشترک و تبادل دانش و اطلاعات، همکاری اجرای پروژه های علمی، پژوهشی و فنی، مشارکت در احصا توسعه و کاربردی کردن فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف، تشکیل کارگروه‌های مشترک فرهنگی با رویکرد علمی و پژوهشی، کارگاهی و آزمایشگاهی با استفاده از تجارب علمی و ظرفیت‌های استاد و دانشجو همکاری داشته باشیم.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به ظرفیت تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) دانشجویان اظهار کرد: رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویان باید در خدمت نیازهای دانشی و نیازهای تقاضا محور استان قرار بگیرد و ما معتقدیم که پژوهش ها باید کاربردی و حل مسئله‌ای باشد تا یک مشکلی را بتواند حل کند. 

رئیس دانشگاه قم در خصوص هوش مصنوعی گفت: دانشگاه قم در این زمینه صاحب ایده هست و تاسیس دانشکده‌ای مربوط به علوم شناختی و هوش مصنوعی، جذب هیئت علمی و تمرکز در این زمینه در حال بررسی است و می‌تواند بسیار مفید واقع شود، در آینده هوش مصنوعی اثر گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف علمی دارد.

شریفی در ادامه بیان کرد: با توجه به پشتوانه علمی قوی دانشگاه قم در زمینه علوم‌انسانی، سرمایه‌گذاری در علوم شناختی، هوش مصنوعی و حوزه‌های بین رشته‌ای اثرگذاری ویژه‌ای در فضای ملی و بین‌المللی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات