فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به جهاد خدمت‌رسانی سپاه و بسیج، گفت: ۵ هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان کم بضاعت یزد توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۹۰
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع کمالی در مراسم توزیع سه هزار بسته لوازم التحریر در میان دانش‌آموزان کم بضاعت با تبریک حلول ماه ربیع الاول و آغاز هفته دفاع مقدس و تقارن آن با آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: دفاع مقدس یادآور و تجلی بخش از خودگذشتگی، ایثار، مقاومت و پایداری مردان و شیرزنانی است که به فرمان امام (ره) آگاهانه در برابر دشمن ایستادند.

وی با بیان اینکه آن چیزی که ما در ادامه دفاع مقدس باید انجام دهیم جهاد خدمت‌رسانی است گفت: یکی از وجه‌های این جهاد در حوزه آموزشی است و بعضا دانش آموزان کم بضاعتی که توان تهیه لوازم التحریر و وسایل تحصیلی را ندارند شناسایی شدند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه امروز سه هزار بسته لوازم‌التحریر و لوازم تحصیل برای دانش‌آموزان تهیه شده گفت: تا پایان هفته دفاع مقدس هم دو هزار بسته دیگر آماده و در میان دانش‌آموزان کم بضاعت توزیع می‌شود.

زارع کمالی یکی دیگر از برنامه‌های ویژه دانش آموزان را دیدار معاون هماهنگ کننده کل سپاه با تعدادی از معلمان فرهیخته و نشست با جوانان گام دوم انقلاب و حضور تمامی کارکنان و یگان شهید سلیمانی در زنگ ایثار و مقاومت در نخستین روز سال تحصیلی در تمامی مدارس دانست.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه و بسیج در زمینه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داده‌اند و همه ساله در بحث محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش هم در این مراسم با اشاره به اینکه عمدتا افراد از جهاد معنای جنگ، جبهه و مقاومت نظامی در برابر دشمن را می‌شناسند گفت: بخش اصلی جهاد تلاش و کوشش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و رفع مشکلات است.
وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مقاومت معمولا روند‌ها روند‌های یکنواخت و حرکت در یک خط افقی نیست و در این مسیر بخشی از فعالیت‌ها مورد بی مهری و کم توجهی قرار می‌گیرد و بخشی از گروه‌ها امکانات کمتری دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد حرکت‌های جهادی را برای تعادل بخشی و بازگرداندن جامعه به حالت متعادل دانست و تصریح کرد: امروز به بهانه شروع سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شاهد جلوه‌ای از جلوه‌های متعددی هستیم که از ابتدای انقلاب تا به امروز در جامعه ما خلق شده است.

رحیمی‌نژاد به توزیع سه هزار بسته آموزشی در میان دانش‌آموزان نیازمند اشاره کرد و بیان کرد: علاوه بر این اقدام از سوی آموزش و پرورش هم اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و جمعا حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز خدمات شش‌گانه متناسب با نیاز دانش‌آموزان در سن تحصیل را در نوبت‌های مختلف دریافت می‌کنند.

وی بازسازی و بهسازی و نوسازی مدارس را یکی دیگر از اقداماتی دانست که در راستای رفع محرومیت در میان دانش آموزان و مدارس انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: قطعا عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه‌های مختلف آموزشی در کشور وجود دارد را از این طریق می‌توانیم برطرف کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار