همزمان با ماه ربیع الاول و در آستانه هفته دفاع مقدس، سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه در استان چهارمحال‌و بختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۴۰۳۲۳
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر حوزه های علمیه استان در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان گفت:در حال حاضر، نزدیک به ۲۰ مرکز علمی و تربیتی با گرایش‌های فقه و اصول، ادبیات و علوم قرآنی در حوزه‌های علمیه استان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی افزود: هرساله جشنواره علمی "علامه حلی" در استان برگزار می‌شود که سال گذشته قریب به ۸۵۰ کتاب و مقاله به دبیرخانه این جشنواره واصل شد و رقابت علمی سالمی در سطح طلاب و اساتید استان شکل گرفت.

وی گفت: همچنین کرسی‌های آزاد اندیشی هر دو هفته و بعضاً هر هفته در برخی مدارس علمیه استان برگزار می شود که امیدواریم فعال‌تر و پویاتر برگزار و برای انعکاس رسانه‌ای این کرسی‌ها نیز از همین‌جا اعلام آمادگی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: در عرصه پژوهش نیز استان ما در بین ۳۰ استان کشور رتبه سوم را کسب کرد و امروز و به‌ویژه در چندماه گذشته کتابخانه‌ها و سایت‌های حوزه علمیه مجهز شده‌اند.

مدیرحوزه های علمیه استان با اشاره به برگزاری درس خارج در استان گفت: همچنین چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین استان، سامانه غیرحضوری را جهت بهره‌مندی طلاب درس خارج در اقصی نقاط استان رونمایی کرده است تا مبلغان و طلابی که در دورترین نقاط استان هستند بتوانند، ضمن پرداختن به امر تبلیغ، از طریق این سامانه درس خارج را ادامه دهند.

وی، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ طلبه درس خارج در استان مشغول تحصیل هستند که نیمی به صورت حضوری و نیمی به صورت غیرحضوری در این درس شرکت می‌کنند.

ارسال نظرات