خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

لزوم حفظ مجموعه قوی موکب‌داران برای تمام سال/ موکب‌داران به عنوان یک مجموعه اثرگذار حقوقی حفظ شود

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان بااشاره به اینکه ۳۰هزار نفر در موکب‌ها خدمات‌رسانی کردند، گفت: این تشکیلات باید به عنوان یک مجموعه اثرگذار حقوقی حفظ شود؛ مهم حفظ این مجموعه قوی برای کل سال است.
کد خبر: ۹۵۴۱۶۴۹
|
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین اختتامیه خدمتگزاری ایستگاه های صلواتی در استان همدان در اربعین ۱۴۰۲ که با حضور مسئولین استانی و موکب داران در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، با بیان اینکه اهل خیر بودن و خیر رساندن به شیعیان و زوار امام حسین(ع)، نوعی خدمتگزاری است، اظهار کرد: مومن دائم الخیر به دیگران است، چه با آبرو و چه پول خرج کردن باشد و چه خدمتگزار باشد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر در موکب‌ها خدمات‌رسانی کردند، بیان کرد: در استان همدان ۱۵۰  موکب و ۳۰الی ۴۰ هزار خادم داریم و خدای تعالی بلاهای بزرگی را با همین خدمت رسانی‌ها و نوع دوستی‌ها از جامعه برمی‌دارد، ظاهرا این یک پذیرایی از زوار است اما این عمل ظاهری گاهی موارد در باطن بلاها را از خانواده برطرف می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: امام حسن عسگری(ع) انگشتری داشتند که بر روی آن نوشته بود «ان الله شهید»، چون جامعه شیعه آن زمان می‌دانست که امام شهید می‌شود و دوران حضورش به پایان می‌رسد و وارد دوران غیبت دارد می شود اما حضرت می خواست به ما یک نکته بگوید و آن این است که شاید در ظاهر امام غایب باشد و حضور ندارد اما ان الله شهید.

وی با اشاره به دوران غیبت امام زمان (ارواحنا فداه)، تاکید کرد: امام زمان(عج) دوران غیبت صغری و کبری دارد، جامعه شیعه و علاقمندان بدانید که خدای تعالی شاهد و ناظر است آن کسی که صاحب است وجود دارد و هست، نگران نباشید چراکه خداوند متعال در دوران غیبت شما را هدایت می‌کند هرچند توسط آفتابی که در پشت پرده باشد.

شعبانی موثقی گفت: این تشکیلات باید به عنوان یک مجموعه اثرگذار حقوقی حفظ شود نه فقط برای اربعین بلکه در مسائل جهادی، محرومیت زدایی، خدمات اجتماعی و ... باشد و توصیه داریم یک کانون و مجمع عمومی تشکیل شود و آنچه که مهم است حفظ این مجموعه قوی برای کل سال است.

انتهای پيام/

ارسال نظرات