خبرهای داغ:
توسلی کیا خبر داد

آغاز ثبت نام ۸۱۰۰ نفر بی‌سواد و کم سواد در کلاس‌های سوادآموزی همدان

همدان-معاون سوادآموزی استان همدان از آغاز ثبت نام ۸ هزار و ۱۰۰ نفر بی‌سواد و کم سواد در کلاس‌های سوادآموزی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۱۸۸۳
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منوچهر توسلی‌کیا از ابلاغ دستورالعمل کلاس‌گذاری و توزیع حجم دوره‌های سوادآموزی در بین شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان خبر داد و اظهار کرد: میزان حجم ابلاغی سال جاری استان برای پوشش دوره‌های سواد آموزی ۸ هزار و ۱۰۰ نفر است.

وی افزود: از این تعداد، ۳ هزار و ۶۰۰ نفر برای دوره سواد، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای دوره انتقال و ۲ هزار نفر برای دوره تحکیم در نظر گرفته شده است که می‌توان ۲۰ درصد از این حجم ابلاغی را برای ثبت نام افراد ۵۰ تا ۵۹ سال اختصاص داد‌.

معاون سوادآموزی استان همدان با اشاره به حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ سازمان نهضت سوادآموزی به آموزش‌ و‌ پرورش استان همدان اظهار کرد: معاونت سواد آموزی در نظر دارد با مشارکت دستگاه های عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی نسبت به شناسایی، جذب و ثبت نام جامعه هدف اقدام کند.

وی با بیان اینکه کلاس‌گذاری دوره‌های سواد آموزی از اول شهریورماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: شیوه کلاس‌گذاری در سال جاری نیز تلفیقی خواهد بود و در کنار آموزش‌های جاری، فعالیت‌های مکمل دیگری از جمله آموزش مهارت رایانه، طرح خواندن با خانواده، نماز کلید بهشت و حلقه‌های کتابخوانی نیز متناسب با دوره‌های سوادآموزی در سطح استان اجرا خواهد شد.

توسلی کیا تصریح کرد: طول دوره سواد ۴۰۰ تا ۵۵۰ ساعت و طول دوره انتقال ۸۰۰ ساعت است که بی سوادان و کم سوادان پس از گذراندن این دوره‌ها و موفقیت در آزمون‌های پایانی مدرک باسوادی خود را دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: همچنین دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند می‌توانند با ثبت نام در دوره‌های تحکیم و گذراندن ۲۰۰ ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری نسبت به تثبیت و ماندگاری سواد خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات