به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و تبلیغات استان مرکزی با محوریت شهید «محمدمهدی ثامنی»، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم چراکه حق بزرگی بر گردن ما دارند.
وی افزود: ما باید قدر جمهوری اسلامی و رهبری را بدانیم چرا که شهدا در این راه مجاهدت کردهاند و اگر فداکاریهای آنها نبود امروز ما نیز نبودیم و امنیت امروزمان را نداشتیم؛ لذا میبایست هر یک به سهم خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقشآفرین باشیم.
مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی با تأکید بر اینکه باید روایات دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی تبیین شود، تصریح کرد: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس رسالت مهم رسانه در جامعه امروز است.
کریمی به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت پرداختن و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبههای مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ دفاع مقدس، 100 برابر شدن تولید آثار این برهه از تاریخ کشور است.
وی به نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: این استان شهدای قابل توجهی را به انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کرده است، ظرفیتهایی این استان بسیار است که میتوان در مورد آنها تولید محتوا در زمینه دفاع مقدس کرد.
مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: گرچه کار در این زمینه سخت و طاقتفرسا است ولی جهادی است لذا باید هر آنچه سرمایه داریم بگذاریم تا در این حوزه و عرصه اثرگذار باشیم.
کریمی الگوی دفاع مقدس را راهکار مناسبی برای رفع مشکلات کشور دانست و بیان کرد: : امروز این الگو راهکار مناسبی برای رفع بسیاری از مشکلات کشور است.
وی به نقش مهم و کلیدی رسانه در جنگ کنونی دشمن اشاره کرد و گفت: رسانه میداندار این جنگ ترکیبی است و باید تلاش خود را به کار ببریم تا در این میدان کم نیاوریم و پیروز شویم.
مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی با تاکید بر اینکه هر جا به جوانان اعتماد کردیم پیروز میدان شدیم، گفت: اکثر فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس جوانان مومن و انقلابی بودند که با روحیه جهادی توانستند پیروز میدان باشند.
نقش کلیدی تبلیغات در دفاع مقدس
سرهنگ پاسدار اسماعیل غلامی مسئول اسبق روابط عمومی و تبلیغات سپاه روحالله نیز در این نشست به وضعیت حوزه رسانهای و تبلیغی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس شبکههای یک و دو رسانه ملی، یک شبکه رادیویی و تعداد اندکی رسانه مکتوب(اطلاعات، کیهان، آیندگان، جمهوری اسلامی، رسالت) و خبرگزاری پارس فعالیت داشتند.
وی با بیان اینکه تبلیغات نقش کلیدی و اساسی در دفاع مقدس و تقویت روحیه رزمندگان اسلام داشت، افزود: عناصر و ابزار فرهنگی، تبلیغی و هنری گوناگونی نظیر دیوارنگار، دیوارنویسی، تابلوهای درون شهری، نشریات و ... در آن برهه زمانی به کار گرفته شد.
مسئول اسبق روابط عمومی و تبلیغات سپاه روحالله تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس براساس بررسیهای انجام شده 900 نفر در حوزه اقدامات تبلیغی، فرهنگی و هنری در دوران دفاع مقدس فعالیت داشتند که از این تعداد 400 نفر به فیض شهادت نائل آمدند.
غلامی با تاکید بر اینکه آمار هنوز تثبیت نشده است، گفت: 42 مداح، 7 مسئول تبلیغات، 12 فعال حوزه رسانه، 6 مسئول عقیدتی، 9 فعال حوزه تبلیغات در گردان و یگانهای رزم، 37 نفر از تبلیغات سپاه، 28 هنرمند، 20 مربی و قاری قرآن، 92 طلبه و روحانی، 153 فرهنگی و ... از جمله شهدای این عرصه در استان مرکزی هستند.
وی افزود: تبلیغات در سه مقطع قبل، حین و بعد از عملیات های مختلف هشت سال دفاع مقدس نقش اساسی داشت. در حوزه تبلیغات یک تیپ عناصر فرهنگی، تبلیغی بودند که د ردوران دفاع مقدس فعالیت داشتند که 400 شهید را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند.
شهید «محمد مهدی ثامنی» اولین شهید روابط عمومی در دفاع مقدس بود كه در سیزدهم آذر ماه سال 1360 در منطقه عملیاتی «پل سابله» در عملیات «طریقالقدس» مورد اصابت تركش خمپاره قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل شد.
گفتنی است در پایان این مراسم از برادر شهیدان «محمد مهدی و کاظم ثامنی» با اهدای لوح تقدیر شد.
انتهای پیام/