سردار قاسمی گفت: دفاع هشت ساله، آشکار ساختن این مسئله بود که باید به جوانان اعتماد کرد و کارهای بزرگ را به آنان سپرد.
کد خبر: ۹۵۴۲۴۸۲
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از آشتیان؛ سردار نورخدا قاسمی جانشین اسبق فرمانده سپاه روح‌الله در صبحگاه مشترک سپاه ناحیه آشتیان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس درس‌های فراوانی برای ملتی دارد که همیشه در صف اول مبارزه با دشمن بوده است؛ گفت: با بهره‌برداری از فرهنگ دفاع مقدس در گام دوم انقلاب می‌تواند نظام اسلامی را به پیشرفت برساند.

وی افزود: در همه شرایط دشمن وجود دارد و گریزی از آن نیست. دشمنی که با تمام تلاش قصد نابودی جریان حق را داشته و برای تحقق اهداف خود، سناریوها و ترفندهای متعددی را طرح‌ریزی می‌کند.

قاسمی ادامه داد: دشمن روزگاری کودتای نظامی و تجاوز به خاک کشور را برمی‌گزیند و در زمانی دیگر راه جنگ تمام‌عیار اقتصادی را در پیش می‌گیرد و روزگاری دیگر با جنگ شناختی و تحریف حقیقت، اذهان یک ملت را نشانه می‌رود. گرچه طی این سال‌ها شگردها و ترفندهای دشمن تغییر یافته اما دشمن از دشمنی خود کوتاه نیامده و ضدیت و عداوت با جبهه حق همچنان پابرجاست.

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: از حوادث روزهای سخت دفاع مقدس می‌آموزیم که در سخت‌ترین شرایط و با بیشترین کمبودهای مادی، اگر ایمان به خدا، شجاعت، اراده‌های بلند، مقاومت، ایستادگی و بصیرت باشد، می‌توان در برابر دشمن ایستاد.

وی افزود: به واقع آنچه در معرکه نبرد با دشمن بیش از امکانات مادی و تجهیزات مدرن تعیین‌کننده است، عوامل انسانی و غیرمادی است که باید به چگونگی دستیابی به آن اندیشید.

قاسمی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس به ما آموخت که فتنه‌گران داخلی همواره زمینه‌ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند، گفت: در حقیقت ترفندهای بیگانگان بدون هموارسازی ایادی داخلی آنها آغاز نمی‌شود و جان نمی‌گیرد! تجاوز عراق به ایران، بدون اقدامات خائنانه لیبرال‌ها و جریان‌های نفاق کلید نمی‌خورد. امروز نیز دشمن بدون مقدمه‌سازی‌های ایادی داخلی خود نخواهد توانست خللی در مسیر انقلاب ایجاد کند.

جانشین اسبق فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: درس دیگر دوران دفاع، آن است که همواره می‌توان با تدبیر و هوشیاری، بزرگ‌ترین تهدیدات را به فرصت تبدیل و از آن علیه دشمن استفاده کرد. تجاوز به خاک کشور اگرچه در نگاه اول تهدیدی علیه نظام اسلامی به شمار می‌آمد اما همین تهدید در بستر تدبیر امام(ره) و امت به فرصتی برای شکوفایی استعدادها و توانایی‌ها بدل شد.

وی خاطرنشان کرد: دفاع هشت ساله، آشکار ساختن این مسئله بود که باید به جوانان اعتماد کرد و کارهای بزرگ را به آنان سپرد؛ در بستر همین اعتماد بود که جوانان 15 تا 30 ساله میدان‌دار عرصه نبرد شدند و در حالیکه مستشاران کارکشته نظامی از عدم‌تحقق بسیاری از عملیات‌های نظامی با توجه به کمبود امکانات سخن می‌گفتند، حماسه‌های بزرگی، چون ثامن‌الائمه، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، خیبر، والفجر 8 و کربلای 5 را خلق کردند. امروز نیز به چنین اعتمادی نیازمندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات