امسال ۱۲۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان سیستان وبلوچستان به زیر کشت محصولات پاییزه میرود

امسال ۱۲۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان سیستان وبلوچستان به زیر کشت محصولات پاییزه میرود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مقدمات کار برای کشت پاییزه شامل تامین نهاده های تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سطح استان آماده بوده و به زودی کارکشت پاییزه در سیستان وبلوچستان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۲۶۲۵
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

سید محمدرضا سیدحسینی در گردهمایی سراسری آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت : کشت پاییزه در استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و بتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی وصیفی ادامه خواهد یافت.


وی اظهارداشت عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی از همه کشاورزان خواست با انجام کشت به موقع و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی وکیفی تولیدات اقدام نمایند.


حسینی با اشاره به خطرپذیری شغل كشاورزی در موقع بروز حوادث غیرمترقبه،و اهمیت تضمین سرمایه كشاورزان ، به کشاورزان تاکید کردنسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

ارسال نظرات