یکی از پیش‌کسوتان دوران دفاع مقدس اهل تربت‌حیدریه گفت: بهترین و مهم‌ترین اصل در انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع‌مقدس به نسل امروز و بخصوص افرادی که آن دوران را درک و لمس نکرده‌اند، مخاطب‌شناسی است.
کد خبر: ۹۵۴۲۶۳۶
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت حیدریه؛ حسین زنگنه، پاسدار بازنشسته و معاون سیاسی سابق فرمانداری تربت حیدریه اظهار کرد: مفهوم مخاطب‌شناسی بدان معناست که راوی بداند برای چه گروه سنی و با چه سطح دانش، قصد بیان خاطرات را دارد.


وی بیان کرد: شرط بعدی برای برقراری ارتباط موثر و تاثیرگذاری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس، صداقت در گفتار و التزام عملی به آنچه بر زبان جاری می‌شود و نیز پرهیز از اغراق و تحریف است.

 

این پیش‌کسوت دوران دفاع مقدس در تربت‌حیدریه ادامه داد: با کمال تأسف برخی افراد که در زمره نسل جبهه و جنگ نیستند، با خواندن چند جلد کتاب یا شنیدن خاطرات رزمندگان اقدام به تعریف همراه با تحریف آن دوران می‌کنند و بدتر اینکه گاه برای خودنمایی به‌دروغ و اغراق نیز متوسل می‌شوند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، اذعان داشت: تأکید معظم له بر بیان صادقانه روایت جنگ و امتناع از تحریف و اغراق آن است.


زنگنه در ادامه از نحوه برپایی برخی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در رده‌های پایین یا میانی انتقاد کرد و گفت: مسئولان از دولتی کردن مراسم باید امتناع ورزیده و کار را به دست مردم بسپارند.


این رزمنده دفاع مقدس که خود دارای پنج فرزند است، خاطرنشان کرد: آنچه که اینک شاهد آن هستیم، بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و در پایان تجلیل از چند پیش‌کسوت و جانباز یا خانواده معظم شاهد است و بدتر اینکه هیچ رد و نشانی از حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در این محافل مشاهده نمی‌شود.

 

سرپرست هیئت رزمندگان اسلام تربت‌حیدریه اضافه کرد: این در حالی است که حضور جوانان و نوجوانان در طول هشت سال مشهود و قابل‌توجه بوده است، حال چرا نباید نسل نوجوان و جوان امروز ما از آن همه رشادت، بی‌خبر بمانند؟


زنگنه در ادامه به فعالیت خود به‌عنوان رزمنده در جبهه اشاره و مطرح کرد: روزی که جنگ تحمیلی آغاز شد، مشغول انجام خدمت مقدس سربازی در گروهان دژبان لشکر ۷۷ خراسان بودم.


وی افزود: بعد از یک هفته به‌صورت داوطلبانه عازم جبهه شده و در گردان ۱۶۳ رزمی منطقه سومار به مدت ۶ ماه مشغول رزم بودم.

 

معاون سیاسی سابق فرمانداری تربت‌حیدریه همچنین گفت: مدتی نیز به‌صورت داوطلبانه به منطقه جنوب رفته و در گروهان دژبان مشغول خدمت بودم تا اینکه در آذرماه سال ۱۳۶۰ دوران خدمت سربازی من تمام شد و بلافاصله جذب سپاه پاسداران ناحیه تربت‌حیدریه شدم.

 

زنگنه توضیح داد: در سال ۱۳۶۱ بعد از گذراندن دوره‌های آموزش، مجدداً به جبهه اعزام و در عملیات مسلم بن عقیل شرکت کرده و در همین عملیات به‌صورت سطحی مجروح شدم.


وی تصریح کرد: بعد از پایان دوره نقاهت و رفع کسالت به‌عنوان فرمانده نخستین گردان سازماندهی شده در تربت‌حیدریه راهی جبهه شده و در عملیات بدر شرکت و در همین عملیات در اثر اصابت تیر به گردن، دچار آسیب نخاعی از ناحیه گردن شدم.

حاج حسین زنگنه اکنون علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در راستای جهاد تبیین و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، در قالب هیئت‌های مذهبی به انجام امور انسان‌دوستانه مشغول است. 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها