زنجان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: حوادث ناشی از کار در این استان طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته، ۳۴ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۹۵۴۲۶۹۵
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

حوادث ناشی از کار در زنجان ۳۴ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ طیب جعفری در جمع خبرنگاران در مانور ایمنی در شرکت ترانسفورماتورسازی کوشکن که با نظارت بازرسان کار این اداره کل وتیم HSE این شرکت به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی همزمان با سراسر کشور انجام شد گفت: طی ۶ ماهه اول امسال با وجود افزایش تعداد کارگاه‌ها با اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان، شاهد آمار کاهشی بودیم که این موضوع ناشی از بیشتر شدن نظارت همچنین احساس مسئولیت بیشتر کارفرمایان در اجرای ضوابط ایمنی است.

وی خاطرنشان کرد: حوادث شغلی به هر شکل برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان‌های اقتصادی بسیاری در بر دارد که هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار به دلیل حادثه و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی کارگر از جمله آن‌ها به شمار می‌رود از این رو رعایت ضوابط برای کاهش حوادث، امری حیاتی است.

جعفری با اشاره به اینکه تعداد کمیته‌های حفاظت فنی در واحد‌های تولیدی استان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: این روند رو به رشد است و امسال به رغم اجرای طرح نهضت ملی مسکن و افزایش قابل توجه کارگاه‌های ساختمانی در این پروژه ها، حوادث ناشی از کار در استان کاهش داشته است.

جعفری با بیان اینکه بازرسی‌ها از واحد‌های تولیدی و کارگاه‌ها به منظور کمک به رعایت قوانین و مقررات و پوشش‌های بیمه‌ای در استان به طور مستمر انجام می‌شود، افزود: افزایش شمار تشکل‌های کارگری در استان در دستور کار قرار دارد چرا که معتقدیم این تشکل‌ها زمینه هم افزایی و مفاهمه بهتر را فراهم می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد واحد‌های تولیدی واجد شرایط در استان دارای خانه‌های بهداشت کارگری است، افزود: هم اکنون خانه بهداشت در اکثر واحد‌های تولیدی مشمول راه اندازی شده است و تاسیس آن در واحد‌های باقی مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات