دوره توانمندسازی فعالین و گروه‌های واسطین خیر در سالن جلسات حوزه ۲۶۷صدیقه طاهره(س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۳۶۷۵
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسيج: ظهر دیروز دوره توانمندسازی فعالین وگروه‌های واسطین خیر با حضور سرشبکه ها و  اعضای واسطین خیر درسالن جلسات حوزه ۲۶۷ صدیقه طاهره(س) برگزار شد.

 در این نشست ستوان دوم پاسدار مهدی محمدی معاونت اجتماعی ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد:ازدواج  سنتی الهی است که همواره مورد توجه و تأکید بزرگان بوده و هست. از سوی دیگر روانشناسان و جامعه‌شناسان به اتفاق بر این عقیده‌اند که یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از فساد و انحرافات جنسی و اجتماعی ازدواج به هنگام جوانان است. جالب آنکه ماهواره‌ها، فضاهای سایبری و.. سعی در پوچ شمردن و سخیف نمودن امر ازدواج آنهم در عنفوان جوانی دارند. از این رو است که بر همگی واجب است که نهایت سعی خود را درجهت  اشاعه و تبیین اهمیت انجام این امر مهم الهی نمایند

وی در ادامه بیان کرد:نکته مهم و اساسی دیگردر بحث خیرین ازدواج در ابتدا شناسایی دختر و پسر و  شناخت ویژگی‌ها است که اهمیت دارد و در اینجا توجه به نقاط اشتراک و تفاهمات یک امر اساسی است که خیرین ازدواج باید به این توجه داشته باشند، چرا که اگر یک نقطه تناقضی وجود داشته باشد زندگی مشترک را دچار مشکل می‌کند.

محمدی در پایان گفت:  ساز و كار وساطت، در كنار اصلاح باورها، ارزش ها و هنجارهاي غلط در باب ازدواج مؤثرترين راهي است، كه در كنار حفظ و نهاد خانواده مي تواند در كاهش و جلوگيري ازطلاق كمک نمايد.

 

خبرنگار: صدیقه زنگنه زاده

ارسال نظرات