۷۰ درصد اراضی دشت اردبیل مجهز به سیستم نوین آبیاری است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ۷۰ درصد اراضی دشت اردبیل مجهز به سیستم نوین آبیاری است ولی به دلیل مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی با کمبود منابع آبی در این شهرستان مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۵۴۳۹۴۲
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

۷۰ درصد اراضی دشت اردبیل مجهز به سیستم نوین آبیاری است

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید فضایلی روز شنبه در نشست تخصصی موسسه تحقیقات آب افزود: بر اساس بررسی‌های به‌ عمل آمده صرفه‌جویی در مصرف آب در دشت اردبیل صورت نگرفته و باید برنامه‌های اثرگذار دیگری در مصرف بهینه آب تهیه و تدوین شود.

وی با بیان اینکه در کنار سیاست‌ها و روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی باید به دنبال اقدامات و برنامه‌های اثرگذار جدید باشیم ، گفت: برای تغییر وضعیت موجود و اصلاح الگوی مصرف آب در بخش‌های مختلف باید به دنبال رویکردهای نوین آبیاری باشیم تا بتوانیم از اتلاف آب در بخش جلوگیری کنیم.

۷۰ درصد اراضی دشت اردبیل مجهز به سیستم نوین آبیاری است

فضایلی با تاکید بر نقش محوری بهره‌برداران بخش کشاورزی در مصرف بهینه منابع آب اظهار کرد: مطالبات هدفمند و در راستای منافع عمومی از طرف بهره‌برداران، ترسیم برنامه‌ها و رویکردهای نوین آبیاری از سوی قانونگذاران می‌‎تواند راهکار مناسبی در این زمینه ایجاد کند.

رضا روزبهانی ، معاون پژوهشی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو هم در این نشست گفت: امروزه مسائل آب در کشور و دنیا بسیار پیچیده‌تر و بغرنج‌تر از گذشته بوده و به منظور حل و فصل آن، باید کارهای تیمی گسترده‌ای در طبقات مختلف جامعه اعم از مردم و مسئولان و سطوح کلان کشور انجام بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این نشست تفاهم‌نامه همکاری موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم منعقد شد.

طبق این تفاهم‌نامه موسسه تحقیقات آب مکلف شد در تهیه‌ فهرست عناوین طرح‌های پژوهشی و فناوری مرتبط با نیازهای شرکت، تعیین اولویت‌های همکاری در این زمینه‌ها و همکاری در انجام موضوعات اولویت‌دار و بهره‌گیری از اعضای هیات علمی موسسه جهت راهبری و نظارت طرح‌های تحقیقاتی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همکاری نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار