خبرهای داغ:
سردار نظامی‌پور:

دفاع مقدس نقطه پرش در فناوری‌های علوم و پزشکی است/ یافته‌های علمی ما هنوز در مورد دفاع مقدس کافی نیست

همدان-رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درمان‌های پزشکی نقطه عزیمت رشد و توسعه پزشکی در دفاع مقدس است، دفاع مقدس نقطه پرش در فناوری‌های علوم و پزشکی است.
کد خبر: ۹۵۴۴۲۹۰
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار دکتر قدیر نظامی‌پور در اولین همایش علمی سازمان بسیج علمی سپاه استان همدان که در راستای دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، اظهار کرد: این یک ابتکار منحصر به فرد در کنگره همدان است که بخشی را به بررسی علمی پژوهشی دفاع مقدس اختصاص داد و کار بسیار ارزشمندی بوده است.

وی افزود: بیشترین نگاه و حوزه که در دفاع مقدس به آن پرداخته شد بعد نظامی بوده و در این حوزه نیز یافته‌های علمی ما هنوز کافی نیست، پژوهش‌ها و خاطراتی که منتشر شده هنوز ناقص است؛ دفاع مقدس را با نگاه تاریخی، روانشناسی، جامعه، علم و فناوری و .. می‌توان مورد بحث و بررسی قرار داد.

رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دفاع مقدس یک گنجینه پایان نایافتنی است الگوهایی که در دفاع مورد توجه قرار گرفت چه به لحاظ تاریخی، سیاسی، نظامی و ... می‌توان صدها مقاله دکترین با خروجی‌های علمی فراوان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سطح علمی در ایران کمتر از اروپا نبوده و نیست، درمان‌های پزشکی نقطه عزیمت رشد و توسعه پزشکی در دفاع مقدس است، دفاع مقدس نقطه پرش در فناوری‌های علوم و پزشکی است.

نظامی پور با بیان اینکه امیدوارم با مدیریت جامعه علمی اساتید و دانشجویان هرچه بیشتر در این عرصه تحقیق و جستجو کنند و موفق باشند، عنوان کرد: استان همدان در ۸ سال جنگ تحمیلی نقش ویژه‌ای داشته است که از اولین روزهای جنگ تحمیلی در میدان بودند و برخی از آزادگان ما که قبل از حمله عراق به اسارت درآمدند، همدانی بودند.

وی با اشاره به اینکه اولین زن مبارز در دوران انقلاب خانم دباغ بوده که در همه عرصه‌ها حضور داشت و در کنار رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) بود، افزود: رزمندگان همدانی نقش ویژه‌ای در عملیات‌های مختلف داشتند و اولین شهید مدافع حرم را در همدان داریم.

عضو هیات علمی دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: ما باید برای شهدا احترام قائل شویم چراکه آنها فرهنگ بصیرت، افکار خردمندانه، مبارزه و از همه مهمتر عبور از بحران را به ما آموختند و ما باید از این فرهنگ دفاع و شهادت بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ توطئه علیه ایران توسط دشمنان ایجاد و ایران توانست از همه آنها عبور کند، تصریح کرد: کشور ما دارای موقعيت ژئوپليتيكی منحصر به فرد است که به ما کمک می‌کند قدرت تولید کنیم؛ ایران ما هیچگاه تهدیدپذیر نخواهد بود؛ انقلاب اسلامی اعتماد به نفسی به ما داده که از همه موانع عبور کردیم.

نظامی‌پور افزود: ۱۱ هزار کیلومتر از سرزمین‌های ایران در جنگ تحمیلی توسط عراق اشغال شد، اما بعد از پایان جنگ یک ذره از خاک ما اشغال نبود و آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها خیلی باهوش هستند و به خاطر همین، می‌توانند مسائل را مدیریت کنند، گفت: هرگاه تهدید خارجی بیشتر می‌شود مردم ایران انسجام بیشتری می‌یابند.

رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما با اتکا به ایثار و شهادت از بحران‌ها گذشتیم، گفت: دشمنان صحنه نبرد را علیه ما بزرگ‌تر کرده‌اند و حمله و تهاجم را علیه ما ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز صحنه نبرد از سخت به صحنه رویارویی به نبرد نرم و هیبریدی تبدیل شده که باید توجه ویژه به آن کنیم، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ماهیتا غنی است و به همه نیازهای جامعه پاسخ می‌دهد و می‌تواند جامعه‌ای متعالی را با استفاده از ظرفیت فرهنگی و رسانه‌ای و ابزارهای رایانه‌ای ایجاد کند.

نظامی پور در پایان ابراز کرد: باید برای رویارویی در صحنه‌های جدید نبرد خود را تقویت کنیم به خصوص محیط دانشگاهی، دانشجویان، اساتید و اندیشمندان و فرهیختگان تا بتوانیم گام بلندی برداشته تا به فتح الفتوح‌های بزرگی برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات