در دوران دفاع مقدس همرزم فرماندهانی نظیر سردار فتوحی و سردار فرهنگ دوست نیز بوده است این رزمنده خستگی ناپذیر در دوران انقلاب نیز در دفاع از انقلاب و امام و روحانیت خدمات ارزنده‌ای داشته است...
کد خبر: ۹۵۴۴۹۴۵
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، ۸ سال دفاع مقدس صحنه رشادت نوجوانان، جوانان و کهنسالی است که لباس رزم تن کردند و برای دفاع از آب و خاک وطن تا آخرین نفس جنگیدند.
کسانی که حبیب بن مظاهر را به عنوان الگویشان برای جهاد در نظر گرفته و با غیرتی وصف ناپذیر می‌جنگیدند. هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است که تا با یادگاران و حماسه سازان دفاع مقدس بیشتر آشنا شویم.
در همین راستا پیرغلام و ذاکر امام حسین علیه السلام آقای حاج حسین یزدانی ساکن روستای ترکان شهرستان مروست متولد سال ۱۳۰۸ هجری شمسی با ۹۴ سال سن به عنوان یکی از کهنسال‌ترین رزمندگان دفاع مقدس در منطقه هرات و مروست، استان یزد و حتی کشور می‌باشد که هم خودش رزمنده بوده و هم فرزندانش و هم دیگران را به حضور در جبهه تشویق می‌کرد.
همسر مرحومش نیزدر پشت جبهه فعالیت داشته است. این رزمنده باغیرت با عشق و ارادتی که به حضرت امام خمینی (ره) داشت همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری بود دعوت حضرت امام را لبیک گفته و با محاسنی سفید پا به جبهه گذاشت و به رزمندگان اسلام روحیه می‌داد.
وی در سه نوبت از طرف تیپ همیشه پیروز الغدیر یزد به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در زمینه تدارکات، تبلیغات و خط مقدم ایفای نقش داشته و مایه دلگرمی رزمندگان بوده است.
در دوران دفاع مقدس همرزم فرماندهانی نظیر سردار فتوحی و سردار فرهنگ دوست نیز بوده است این رزمنده خستگی ناپذیر در دوران انقلاب نیز در دفاع از انقلاب و امام و روحانیت خدمات ارزنده‌ای داشته و با حضور انقلابی خود در منطقه در صحنه‌های مختلف زبانزد خاص و عام بوده است.
حاج حسین از کودکی تاکنون با قرآن، اهل بیت و دعا و نیایش انس و الفت خاصی داشته و دارد.
از دیگر خدمات ارزنده ایشان ۱۴ سال خدمت به مردم در شورای اسلامی روستا، عمران و آبادانی روستا و راهنمایی و مشاوره در زمینه املاک، کشاورزی و... می‌باشد.
همچنین از قدیم به عنوان پامنبری، نوحه خوان و چاووشی خوان در مساجد، حسینیه و تمامی مراسمات مذهبی حضور فعالی داشته و ذاکری و نوکری امام حسین علیه السلام و اهل بیت را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
هم اکنون آقای حاج حسین یزدانی به علت کهولت سن و کسالتی که دارد خانه نشین شده و محتاج دعای خیر شما عزیزان بویژه همرزمان، رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.
آرزوی صحت و سلامتی داریم برای این یادگار دفاع مقدس.

 

ارسال نظرات