فرمانده مرزبانی خراسان رضوی تأکید کرد: اتحاد، تعامل و هم افزایی نیروهای مسلح در مرزهای کشور باعث ایجاد امنیت پایدار شده و به احدی اجازه نخواهیم داد این نعمت بزرگ را از کشور سلب کنند.
کد خبر: ۹۵۴۵۰۳۶
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

امنیت پایدار مرزهای کشور، متاثر از اتحاد قوای مسلح است

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سردار مجید شجاع هم‌زمان با آغاز هفته فراجا با تبریک این هفته به تمام هم‌رزمانش در نیروی انتظامی به‌ویژه مرزبانی خراسان رضوی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۷ هزار نفر تبعه افغانستانی که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده بوند شناسایی و از طریق مرزهای استان طرد شدند.

وی افزود: نیمه نخست امسال بیش از ۴۸۸ هزار نفر به‌صورت رسمی و قانونی وارد کشور شده‌اند که نسبت به دوره قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است. همچنین ۳۹۹ هزار نفر از مرزهای استان به‌صورت قانونی خارج شده که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

شجاع اعلام کرد: در خصوص ورود غیرقانونی اتباع به داخل کشور جای هیچ‌گونه نگرانی از نظر امنیت وجود ندارد؛ زیرا همکاران ما در نقاط مرزی به‌صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش هستند. همچنین در راستای بهبود کنترل مرزها توسعه هوشمندسازی در مرز را در دستور کار قرار داده‌ایم و تعداد تجهیزات در این حوزه روبه‌افزایش است.

وی به افزایش ۷۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در مرزهای خراسان رضوی اشاره کرد و توضیح داد: عمده کشفیات در زمینه سوخت، گوشی‌های سرقتی، دارو و در موارد بسیار کمی هم شیرخشک گزارش شده است. کارشناسان کالای قاچاق ارزش ریالی کشفیات را ۳۲۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

شجاع با اعلام اینکه بیشترین سوخت قاچاق از نوع گازوئیل است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای استان کشف شده است. در همین مدت حدود ۱۲۷ میلیون لیتر گازوئیل و ۶۱ میلیون لیتر بنزین به افغانستان صادر شده است.

کشف ۲٫۵ تن مواد مخدر و توقیف ۳۵ دستگاه خودرو

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات در حوزه قاچاق مواد مخدر، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲.۵ تن انواع مواد مخدر در مرزهای استان کشف شده و در همین رابطه تعداد ۳۵ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است. ورود مواد مخدر تنها از طریق مرزهای استان نبوده و از سایر مرزهای کشور ورودی گزارش شده که با تلاش مرزبانان خراسان رضوی کشف شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ هزار دستگاه خودرو وارد و ۱۵۸ هزار خودرو نیز از مرزها خارج شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۲ هزار و ۷۱۲ مورد خودروی سواری بوده که نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است. در مجموع میزان ورودی ۲۱ درصد و خروجی ۹ درصد نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته بیشتر شده است. همچنین در زمینه کشف گوشی‌های سرقتی رتبه اول را در کشور داریم و از ابتدای سال ۱۶۵۴ گوشی که عمدتاً گران‌قیمت و مدل‌بالا بودند، کشف و تحویل مال‌باختگان شده که ۸۳ درصد افزایش داشته است.

شجاع با اشاره به آمار دستگیری متجاوزان مرزی، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۴ هزار نفر دستگیر شدند و اجازه ورود به آن‌ها نداده‌ایم. این میزان ۳۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته که بخشی نسبت به اقدامات پیشگیرانه و بخشی به دلیل تعاملات مرزبانی طرف مقابل بوده است. افرادی که از نقاط مرزی قصد عبور غیرمجاز داشتند، پس از دستگیری، در همان روز یا روز بعد از مرز طرد می‌شوند.

مرزبان انقلابی، سرباز فداکار، ایثار و شهادت

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اعلام برنامه‌های هفته فراجا اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه امروز ۱۳ مهرماه اولین روز از هفته نیروی انتظامی است مزین به نام «مرزبان انقلابی، سرباز فداکار، ایثار و شهادت» شده و غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا که به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شد از مهم‌ترین برنامه‌های امروز است. دیدار و تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سطح استان، اجرای طرح مردم‌یاری، دیدار و دلجویی از خانواده سربازان متوفی و برگزاری جشن روز سرباز از دیگر برنامه‌های امروز است.

وی روز دوم را با نام «مرزبان ولایی، جامعه ایمانی و حفظ ارزش‌ها» معرفی کرد و گفت: برنامه اصلی این روز حضور کارکنان در نماز عبادی - سیاسی جمعه در مشهد و شهرستان‌ها و برگزاری مراسم دعای ندبه است. همچنین در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز حضور خواهیم داشت. شنبه به نام «مرزبان مقتدر، قانون‌مداری و انضباط اجتماعی» نام‌گذاری شده که مهم‌ترین برنامه آن برگزاری مراسم صبحگاه عمومی، تجلیل از فرمانداران شاخص و بازنشسته، کارکنان نمونه و خانواده‌ها و برگزاری مسابقات ورزشی است.

شجاع توضیح داد: برای روز یکشنبه با نام «مرزبان هوشمند، مشارکت عمومی و توسعه امنیت» نشست با مرزنشینان در نظر گرفته شده همچنین مراسم بزرگداشت و تکریم خانواده‌های مرزبانی نیز در سراسر استان برگزار می‌شود. دوشنبه نیز با عنوان «مرزبان خدمتگزار، مرزنشین قانون‌مدار و امنیت پایدار» نشستی با بازنشستگان یا اعضای وابسته انجام می‌شود.

وی مطرح کرد: برای سه‌شنبه عنوان «مرزبان دانش‌بنیان، حرفه‌ای و روزآمدی» در نظر گرفته شده که در این روز از فرماندهان نمونه پاسگاه‌های مرزی تقدیر می‌شود. همچنین برگزاری مسابقات ورزشی و ارزیابی علمی حوزه فناوری کارکنان در برنامه‌ها قرار دارد. در چهارشنبه که به نام «مرزبان پاسخگو، اعتماد عمومی و انسجام اجتماعی» نام‌گذاری شده، برنامه شاخص در سطح کشور، برنامه اقتدار دریایی محمد رسول‌الله (ص) در آب‌های خلیج‌فارس است. ما در استان مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی، تقدیر از خیرین امنیت‌ساز و برگزاری شب خاطره با مشارکت حوزه هنری را داریم.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی تأکید کرد: تعامل نیروهای مسلح در مرزهای کشور باعث ایجاد امنیت پایدار شده و به احدی اجازه نخواهیم داد این نعمت بزرگ را از کشور سلب کنند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها