مدرسه چهار کلاسه خیرساز خانواده‌های "هاشمی و افتخاری" در روستای "جدول غوره" از توابع شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۴۵۱۷۷
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، آیین افتتاح و بهره برداری از مدرسه چهار کلاسه خیرساز خانواده‌های "هاشمی و افتخاری" با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد ، رئیس سازمان مدیریت و مبرنامه ریزی استان ،معاون عمرانی استاندار،مدیران کل آموزش وپرورش و نوسازی مدارس استان ،مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد و اولیا و دانش آموزان برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گام نهادن خیرین در امر مدرسه سازی را اقدامی ارزشمند و ماندگار توصیف کرد .

سید علی احمد زاده ضمن تقدیر و تشکر از خانواده های هاشمی و افتخاری که در این مسیر حرکت کردند گفت: احداث این فضای آموزشی در کمتر از 3ماه ستودنی است که دولت این روند کوتاه کردن زمان بهره برداری از پروژه ها را ادامه خواهد داد.

وی از اختصاص قریب به 1000میلیارد تومان جهت امر فضاهای آموزشی و تربیتی در سفر دوم هیات دولت به آموزش و پرورش خبر داد و خواستار برنامه ریزی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در این زمینه شد‌،

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین با تقدیر از خانواده‌های هاشمی و افتخاری گفت: دو ماه پیش بود که پدر و مادر همای سفر کرده کلنگ این مدرسه را زمین زدند تا همای خود را بکارند و از کاشت آن همبستگی ،اتحاد ،عشق ،ایثار ومحبت را رقم زنند.
حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه زندگی معلم حیات بخش است و پرورش انسانهای تراز کار معلم است گفت: مرگ معلم نیز حیات بخش است آن روز که همای همه دانش آموزان پرکشید روح هما آسمانی شد و جسم هما در خاک کاشته شد از جسم پاک یک معلم رویش ها وریشه ها سر در می آورند .
وی افزود: خشت خشت این مدرسه از کلمه های معرفتی هما هاشمی ساخته است که ثمره آن برای همیشه در میان دانش آموزان و مردم این دیار به عنوان یک عمل خیر و نیک در اذهان ماندگار خواهد بود.
عزت خواه بیان کرد: معلم نامیراست، معلمین تکثیر می شوند و قطره قطره خون معلم ، کلمه می شود و ایثار و بخشش وفداکاری و محبت را به جامعه تزریق می کند.
وی گفت: برخی انسانها دنبال مهم بودن هستند و برخی ها به دنبال مفید بودن که خانواده های هاشمی و افتخاری در حال مهم بودن به مفید بودن می اندیشند و با این اقدام ماندگار و نیک اندیش به عنوان سفیران عشق و محبت و ایثار درس بزرگی به همه ما دادند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از مدیر ،معلمان ودانش آموزان خواست در حفظ و نگهداری این مدرسه کوشا باشند و از اموال آن به خوبی حفاظت و صیانت کنند.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: این مدرسه خیرساز چهار کلاسه با ۱۴۲ مترمربع زیربنا با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط خانواده‌های "هاشمی و افتخاری" تامین اعتبار شد.
رضا حسینی نیک افزود: مدرسه یادشده هفته اول تیرماه سال جاری کنگ زنی آن آغاز شد که با شروع سال تحصیلی تکمیل و در اختیار دانش آموزان این منطقه قرار گرفت.
حسینی نیک اضافه کرد: خانواده‌های هاشمی و افتخاری، از اثرگذاران و بزرگان استان هستند که در اقدامی نیک و الگو محور در حاشیه شهر یاسوج ساخت یک مدرسه را با نظارت نوسازی مدارس استان بنام مادر و فرزند مرحومشان «زنده‌یاد هما هاشمی» احداث کردند.
افتخاری همسر مرحوم هما هشمی نیز در این جلسه با تشکر از همراهی خوب مسئولان آموزش وپرورش و نوسازی و حضور استاندار و دیگر مسئولان در این آیین گفت: این اقدام خیر در راستای پاسداشت معلم مرحوم زنده یاد سیده هما هاشمی و جهت فرهنگسازی برای انجام کارهای خیرخواهانه و کمک به ایجاد فضاهای آموزشی ایمن و بانشاط برای دانش آموزان انجام گرفت .
وی بر حفظ و نگهدای از این فضای آموزشی تاکید کرد وگفت: حرکت در مسیر کارهای خیر ارشمند و باقیات و صالحاتی است که برای همیشه ماندگار خواهد بود.
ضیاء هاشمی برادر مرحوم "هما هاشمی" نیز گفت: به مناسبت سالگرد پرواز خواهرم، معلم فقید سیده هما هاشمی (افتخاری) سه اقدام خیریه توسط خانواده برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.
وی "کلنگ‌زنی و احداث یک مدرسه" در حاشیه‌ای شهر یاسوج را اقدام نخست برشمرد و ادامه داد: "تاسیس موسسه خیریه یاوران ایتام" حاج "هما هاشمی (افتخاری) " به منظور حمایت از امور تحصیلی و رفع نیاز‌های جاری کودکان یتیمی که منابع مالی این موسسه توسط اعضای خانواده تامین می‌شود، همچنین "ثبت‌نام و عضویت تمام اعضای خانواده سیده هما هاشمی (افتخاری) در انجمن اهدای عضو" به عنوان دیگر فعالیت‌های فرهنگی و ماندگار این خانواده نام برد.

بهره برداری از مدرسه خیرساز به همت خانواده‌هایبهره برداری از مدرسه خیرساز به همت خانواده‌های

بهره برداری از مدرسه خیرساز به همت خانواده‌هایبهره برداری از مدرسه خیرساز به همت خانواده‌هایبهره برداری از مدرسه خیرساز به همت خانواده‌هایبهره برداری از مدرسه خیرساز به همت خانواده‌هایبهره برداری از مدرسه خیرساز به همت خانواده‌های

 

ارسال نظرات