خبرهای داغ:
شاهرود_ نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از بودجه ملی برای ۲ شهرستان شاهرود و میامی اعتبار تخصیص داده ایم.
کد خبر: ۹۵۴۵۱۸۰
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

تخصص بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بودجه ملی به شهرستان‌های شاهرود و میامیبه گزارش خبرنگار بسیج، علی‌اصغر خانی در نشست خبری با  اصحاب رسانه شهرستان شاهرود در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان سمنان اظهار کرد: شرکت خودرو سازی زامیاد ابر پروژه ۱۰۰ هکتاری است که با  راه‌اندازی کامل شرکت زامیاد ۲ شاهرود و بهره برداری از آن و تولید و مونتاژ خودرو‌های مختلف به  هفت هزار نیروی کار نیاز دارد که این تعداد نیرو را باید از شهر‌ها و استان‌های همجوار تامین کرد.
او ادامه داد: در صورت پیشرفت کار مرحله نخست این شرکت تا قبل از پایان سال بهره‌برداری می‌شود و برای راه اندازی این شرکت ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده  است.
خانی با اشاره به اینکه شرکت زامیاد بزرگترین تولیدکننده شرکت خودروسازی سایپا است، اظهار کرد: خط آزمایش تمامی خودرو‌های تجاری شرکت سایپا در این مجموعه انجام خواهد شد.
او با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته  در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اشتغال در مجلس برای پیشرفت و رشد و آبادانی شاهرود گفت: شهر باصفای شاهرود ظرف ۳ سال آینده جزو بهترین شهر‌های کشور در زمینه رونق اقتصادی خواهد بود
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در ادامه افزود: مجموعه زامیاد ۲ در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در سه عرصه شامل ۱۳ بخش در حال ساخت است که مرحله پی‌کنی و کرسی چینی سه بخش ۳۰ هزار متری انجام شده است.
خانی ادامه داد: سوله و تجهیزات خریداری و قرار داد نصب با پیمانکار بسته شده است و ۲ شرکت ساخت فنر و کمک فنر مرتبط با این شرکت نیز هرکدام هشت هکتار زمین از شرکت شهرک‌ها خریداری کرده و در مرحله خاک‌برداری قرار دارند.
او با اشاره به اینکه ارزش زمین این مجموعه هفت هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: شرکت شهرک‌ها به دلیل نیاز نداشتن به جاده‌سازی و جدول کشی، ۲ هزار میلیارد ریال به شرکت زامیاد تخفیف داد.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی ادامه داد: پس از عقد قرارداد بین شرکت شهرک‌ها و شرکت زامیاد مقرر شد ۱۰ درصد از پنج هزار میلیارد ریال ارزش زمین به صورت نقدی و بقیه آن طی ۳۶ ماه به صورت اقساط پرداخت شود.
او با بیان اینکه تولید پنج نوع خودرو، ون، پیکاپ ۲ کابین، کشنده، کامیونت و یک مدل خودروی شاسی بلند در این مجموعه در دستور کار است، ابراز کرد: درصورت بهره‌برداری از مرحله نخست این مجموعه تا پایان سال خودروی «ون» که قرار داد پیش فروش آن با شهرداری تهران منعقد شده است در خط تولید قرار می‌گیرد.
خانی با اشاره به اینکه خاکبرداری این مجموعه ۶ ماه به طول انجامید، اظهار کرد: بهره‌برداری کامل از این طرح تا سه سال آینده به طول می‌انجامد.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی تصریح کرد: راه‌اندازی این مجموعه دستکم برای ۲ دهه مشکل بیکاری در شرق استان سمنان را رفع می‌کند.
او در خصوص راه‌اندازی شرکت سیمان بیارجمند نیز گفت: این شرکت با پشتوانه ۱۲ هزار میلیارد ریالی طی ۲ سال آینده به چرخه تولید اضافه خواهد شد.
خانی با بیان اینکه تولید سیمان سفید در این کارخانه در دستور کار است، افزود: راه‌اندازی این مجموعه برای حدود ۶ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی به نشستی در رابطه با فعالیت معدن بوکسیت شاهوار به ریاست آیت الله رییسی اشاره کرد و گفت: موضوع فعالیت این معدن به هیچ عنوان سیاسی نیست بلکه رویکرد اجتماعی دارد چرا که آب ۲۵ حلقه چاه و صحرای جلالی برای مردم شهرستان شاهرود از قله‌های شاهوار تامین می‌شود.
او به حمایت امامان جمعه در خصوص عدم فعالیت این معدن اشاره کرد و افزود: فعالیت این معدن تا حدود زیادی منتفی شده است.
این مقام مسئول در مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل بی آبی شاهرود گفت: منبع اصلی تامین آب پایدار برای شهرستان شاهرود، چشمه‌سار‌های قطری و شاهوار است و به هیچ وجه از تعهدات خود و پیگیری‌های صورت گرفته بابت تعطیلی معدن و انتقال آب از قطری کوتاه نخواهیم آمد.
خانی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از بودجه ملی برای ۲ شهرستان شاهرود و میامی اعتبار تخصیص داده ایم که برای طرح و پروژه‌های مختلف نظیر، بهداشت و سلامت، طرح‌های هادی روستایی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها هزینه شده است این در حالی است که بودجه سالانه شاهرود و میامی از اعتبارات استانی ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که اگر همه را تخصیص داده باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها