رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز ایلام؛
رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز ایلام از برگزاری ۱۱ مانور سطح یک در زمینه های مختلف در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۵۲۰۶
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، زهرا فرجی رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان ایلام از برگزاری ۱۱ مانور سطح یک در زمینه‌های مختلف در ۶ ماهه اول سال‌ جاری خبر داد و گفت: این مانورها در زمینه زلزله، آتش سوزی ساختمان، ریزش خرابکارانه مرکاپتان در ایستگاه CGS، پارگی شبکه در حین عملیات جوشکاری و پارگی شبکه بر اثر بیل مکانیکی بوده است.

وی هدف از برگزاری این مانورها را ایجاد آمادگی پرسنل برای شرایط بحران و اضطراری عنوان کرد و افزود: برای آمادگی نیروهای خدمت‌رسان و آماده‌ بکار نگه‌داشتن تاسیسات و زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات مطلوب این مانورها برنامه ریزی شده است.

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان ادامه داد: انجام اینگونه مانورها باعث ایجاد آمادگی در افزایش توانمندی واحدهای عملیاتی برای توسعه راه‌حل‌های مقابله با بحران، مهار آتش‌سوزی و مشارکت فعال واحدهای معین به منظور کاهش آسیب‌پذیری، حفظ زیرساخت‌های حیاتی، مدیریت بحران ناشی از تهدیدات و حوادث احتمالی طبیعی، ایجاد یکپارچگی در اجرا و ارزیابی مانور، یافتن نقاط ضعف و قوت، تهدید و فرصت‌ها در مانور به منظور تعریف و انجام اقدامات اصلاحی پیشگیرانه می شود.

وی یادآور شد: خدمات ‌رسانی مطلوب و اهمیت صیانت از تأسیسات گازرسانی به منظور مقاوم ‌سازی شبکه‌ها و مقابله با بحران های طبیعی و غیرطبیعی در اولویت‌های کاری مسئولان این شرکت قرار گرفته است. 

فرجی هدف اصلی شرکت گاز استان را ارائه کار کیفی و خدمات مستمر و مداوم به مشترکین گاز طبیعی خواند و افزود: برگزاری این مانورها با هدف کاهش حوادث، حفظ شاخص‎های ایمنی و واکنش در شرایط اضطراری و بدون اطلاع پیشین برگزار شده است.

 

 واحد HSE با یک برنامه‌ ریزی جامع نسبت به برگزاری مانورهای مختلف آمادگی، تمرینی و عملیاتی در سطوح مختلف اقدام می کند.

ارسال نظرات