مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ مانور سطح یک در زمینه های مختلف برگزار شده است.
کد خبر: ۹۵۴۹۸۵۳
|
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود کشاورز مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام، ظهر شنبه در مراسم رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل که در ایستگاه تقلیل فشار گاز واقع در هفت‌چشمه ایلام برگزار شد، گفت: شرکت گاز استان برای هر گونه حوادث احتمالی آمادگی کامل دارد.

 

وی افزود: برگزاری مانور و زرمایش های متعدد در این مجموعه به منظور آمادگی و مقابله با هر گونه بحران طراحی و اجرا می شود

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام ادامه داد: شرکت گاز استان با آمادگی کامل برای مقابله با وقوع حوادث احتمالی طبیعی، غیرمترقبه یا هرگونه حوادث دیگر، اتفاقات را در شبکه توزیع گاز مدیریت می‌کند تا آحاد مختلف مردم در مصرف گاز دچار کمبود یا مشکل نشوند.

 

کشاورز خاطرنشان کرد: این مجموعه با رعایت الزامات پدافند غیر عامل و با نصب تجهیزات استاندارد و انجام تعمیرات پیشگیرانه در ایستگاه‌ها و تاسیسات خود و نیز ایجاد هماهنگی بسیار مناسب بین همکاران در اقصی نقاط استان، سبب اطمینان‌ خاطر مردم در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی برای خدمات‌رسانی پایدار می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حفظ آمادگی کامل برای مقابله با بحران را یک ضروری است، تاکید کرد: همه کارکنان شرکت گاز استان به ویژه نیروهای امدادی در حال آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع حوادث، از بروز هرگونه خسارت و آسیب به تاسیسات گاز، شبکه و ایستگاه‌ها جلوگیری شود و خللی در روند گازرسانی به مشترکان ایجاد نشود.  

 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از برگزاری ۱۱ مانور سطح یک در زمینه‌های مختلف از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و افزود: این مانورها در زمینه زلزله، آتش سوزی ساختمان، ریزش خرابکارانه مرکاپتان در ایستگاه CGS، پارگی شبکه در حین عملیات جوشکاری و پارگی شبکه بر اثر بیل مکانیکی بوده است.

 

وی هدف از برگزاری این مانورها را ایجاد آمادگی پرسنل برای شرایط بحران و اضطراری عنوان کرد و اظهار داشت: برای آمادگی نیروهای خدمت‌رسان و آماده‌ بکار نگهداشتن تاُسیسات و زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات مطلوب این مانورها برنامه ریزی شده است.

 

کشاورز تصریح کرد: انجام اینگونه مانورها باعث ایجاد آمادگی در افزایش توانمندی واحدهای عملیاتی برای توسعه راه‌حل‌های مقابله با بحران، مهار آتش‌سوزی و مشارکت فعال واحدهای معین به منظور کاهش آسیب‌پذیری، حفظ زیرساخت‌های حیاتی، مدیریت بحران ناشی از تهدیدات و حوادث احتمالی طبیعی، ایجاد یکپارچگی در اجرا و ارزیابی مانور، یافتن نقاط ضعف و قوّت، تهدید و فرصت‌ها در مانور به منظور تعریف و انجام اقدامات اصلاحی پیشگیرانه می شود.

 

در این مراسم گوهری رئیس قرارگاه پدافند شیمیای کشور اجرای این گونه مانورها و استمرا آنها را از سوی شرکت گاز ضروری دانست و گفت این شرکت نمره بالای از دید ارزیابان مانور کسب کرده و قابل تقدیر است.

 

ارسال نظرات