عضویت کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد به‌ مناسبت هفته ملی کودک رایگان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۵۲۵
|
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری این استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۶و ۱۷ مهر خبر داد و گفت: مخاطبان ۶ تا ۱۸ سال می‌توانند نسبت به عضویت رایگان یک‌ساله‌ی خود در کتابخانه‌های تخصصی کانون پرورش فکری اقدام کنند.
کبری اخلاقی‌نیا، هدف از این عضویت را توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، ارتقای کیفی دانش و مهارت خوانش کتاب در خانواده و مدارس، توسعه‌ی عدالت‌محور فعالیت‌های فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار و محروم، تقویت انگیزه‌ی مطالعه و کتاب‌خوانی و برقراری تعامل فرهنگی با خانواده‌ها و اولیای تربیتی برشمرد.
وی ادامه داد: ۱۵ تا ۲۱ مهرماه هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک برنامه‌های متنوعی از سوی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویراحمد برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۲۲۷ کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگ و هنری استان هستند.

وی گفت: برنامه های اصلی این نهاد بر محور حمایت از خانواده و ارتقای ظرفیت های کودکان و نوجوانان استوار است.

اخلاقی نیا ابراز داشت: متولی کودکان و نوجوانان همه نهادها هستند ولی کانون پرورش فکری به عنوان متولی توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان برنامه ریزی دارد.

وی بیان کرد: تاسیس کانون با خدمات کتاب و کتابخوانی بود که به مرور، ۶۶ فعالیت و خدمات دیگر در پنج محور (کتاب، فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی ) ارائه می شود.

اخلاقی نیا، جامعه هدف کانون را سنین ۶ تا ۲۲ سال بر شمرد و اضافه کرد: بیشترین استقبال دانش آموزان از دوره های هنری و ادبی ارایه شده در این کانون است.

وی افزود: در هفته ملی کودک ۳۵ عنوان برنامه با ۱۱۰ زیر فعالیت در سطح استان اجرا می شود.

اخلاقی تصریح کرد: کانون و آموزش و پرورش همکاری خوبی در راستای ارتقا ظرفیت های مختلف کودکان و نوجوانان دارد.

وی گفت: ۱۰مرکز ثابت، هفت مرکز سیار  و ۲ مرکز پستی در سطح استان خدمات لازم به جامعه هدف را ارایه می دهند.

اخلاقی نیا تعداد کتابهای موجود در مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را ۱۱۳ هزار و ۹۷۷ جلد ذکر کرد و گفت: این کتابها با موضوعات مختلف برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقا دیگر ظرفیت ها بصورت رایگان در اختیار اعضا قرار می گیرد.

وی، ساماندهی نیروهای را یکی از خدمات مهم دولت سیزدهم در کانون دانست و گفت: ۶ نفر از نیرو های پاره وقت این کانون شرکتی شدند.

اخلاقی نیا، تعامل و هم افزایی بین دستگاهی را از محور برنامه‌های این اداره کل دانست و بیان کرد: با حوزه هنری استان، سپاه فتح استان، بنیاد حفظ آثار، اداره کل فرهنگ و ارشاد و معاونت‌هایی در سطح استانداری و سایر دستگاه‌ها و ادارات، تعاملات مطلوبی شکل گرفته است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته ملی کودک را با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

ارسال نظرات