خبرهای داغ:
سرلشکر سلامی در افتتاحیه اجلاسیه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان:

همدان یکی از بیرق‌داران بزرگ ‌تمدن اسلام و ایران است/شکوه صبر خانواده‌های شهدا ما را به پیروزی رساند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: استان همدان سرشار از مفاخر جاودانه و افتخارات بزرگ است، به همان گونه که رهبری فرمودند همدان یکی از بیرق‌داران بزرگ ‌تمدن اسلام و ایران است.
کد خبر: ۹۵۴۵۸۰۴
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸

همدان یکی از بیرق‌داران بزرگ ‌تمدن اسلام و ایران است/شکوه صبر خانواده‌های شهدا ما را به پیروزی رساند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرلشکر حسین سلامی در افتتاحیه اجلاسیه دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان که با حضور مسئولین کشوری، استانی و خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی همدان برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن نثار درود به شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امنیت حرم و سلامت و همه شهدای این روزهای اخیر جبهه مقاومت فلسطین و به ویژه ۸ هزار شهید دیار مجاهدان و استان حماسه‌گر و سرافراز همدان اظهار کرد: توصیف بسیار جامع، جالب و بلند و احساس برانگیزی را رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی از شخصیت جامعه همدان و خصوصیات برجسته مردمان این سرزمین و ستارگان درخشان سپهر افتخارات استان همدان فرمودند، هر جامعه و قومی به واسطه انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های با فضیلت و عناصر برجسته شناخته و توصیف می‌شوند و عالمان بزرگ، اندیشمندان، حکمای عالیقدر، مجاهدان راه خدا، ادیبان، فضلا، مجتهدان، فقها، صلحا و شهیدان هر سرزمین گویای شخصیت و تراز منزلت آن دیار هستند.

وی ادامه داد: به فضل الهی استان همدان سرشار از مفاخر جاودانه و افتخارات بزرگ چه در عرصه فقاهت، عالمان فرهنگ ساز تاریخ تشیع و چه در فلسفه، منطق و دانش است، به همان گونه که رهبری فرمودند همدان یکی از بیرق‌داران بزرگ ‌تمدن اسلام و ایران است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: چهره‌هایی که همدان به واسطه آنها معرفی می‌شوند واقعا درخشان هستند از شهدای والامقام روحانی شهید محراب آیت الله مدنی که روزگاری امام جمعه همدان بود و شهید اندیشمند و فیلسوف برجسته آیت الله مفتح که از شهدای وحدت حوزه و دانشگاه تا شهدای پرفروغ دوران دفاع مقدس، ۸ هزار ستاره پر از روشنایی و نور در آسمان افتخارات این سرزمین الی الابد می‌درخشند.

وی گفت: در قافله سالاری کاروان شهیدان این سرزمین نام‌های جاودانه‌ای را می‌بینیم، سرلشکر شهید همدانی که تمام دوران عمر خود از جوانی تا لحظه‌ای که خدا را ملاقات کرد از میدان جهاد فاصله نگرفت؛ جهاد او در دفاع مقدس ختم نمی‌شد هر میدانی که لازم بود این انسان وارسته و مردمی و این سرلشکرنام‌آور آنجا حضور یابد بدون وقفه حرکت می‌کرد و از حرم اهل بیت (ع) و مسلمین دفاع می‌کرد در فاصله کوتاهی از هجرت آسمانی پر کشید و به عرش اعلا سفر کرد و به لقاء الهی پیوست و از سفره ملکوت روزی‌خوار شد.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه حاج حسین یک سرلشکر همدانی بود و او را به نام همدانی می‌شناسیم، هم به زینت تقوی و هم به نام همدان، حسین همدانی را می‌شناختیم، بیان کرد: شهدای بزرگ دیگری از این خاک پر کشیدند، سرلشکر بزرگ و خستگی ناپذیری که در جستجوی شهادت در راه خدا بود، سرلشکر شهید سعید قهاری سعید، یک فرمانده قوی، با تدبیر، شجاع و با اراده‌ای مصمم و شاداب و همیشه مهیای رزم، که اوهم سرانجام در لباس جهاد در غرب کشور برای امنیت این سرزمین شهادت را برگزید و خدا او را انتخاب کرد.

وی عنوان کرد: این سلسله ادامه دارد شهید سلگی عارف نام آور مجاهدی که او را در عملیات کربلای ۵ دیدم، آرامش، وقار و شکوه صبر و میدان دیدگی و خستگی ناپذیری، معرفت، ادب، عرفان و وارستگی از خصوصیات برجسته او بود، آنقدر که در این سال‌های اخیر مورد لطف نائب امام زمان(عج) قرار گرفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: از این قافله زیاد هستند، شهید احمدی روشن، شهبازی، خوش لفظ و... حتی شهدای زنده که امروز در میان شما جانبازی که فصل مشترک این دنیا و آخرت است، جانباز فداکار سرلشکر حاج علی فضلی و سرلشکر شادمانی اینها انصار حسین بودند.

وی با بیان اینکه در شبیه سازی مناطق جنگی در میان لشکر آنها بودم و در سنگر فرماندهی این یگان بودم و آن رشادت این جوانان را آنجا دیدم، گفت: بارش گلوله‌ها و رشادت جوانان را هم در ۵ ضلعی و هم در ام القصر دیده‌ام.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: از شکوه عالمان و مردمان خوب این دیار انسان‌های مومن و فداکار، وفادار، ولایی، همراه انقلاب، ۸ هزار شهید به نسبت جمعیت استان عدد فوق العاده بالایی است، هرچه بگویم افتخارآمیز است و این را همه می‌دانیم.

وی ادامه داد: زمان که قهرمان فراموشی است، نمی‌تواند غبار کهنگی بر سیمای شهید بپوشاند، شهید هرگز قدیمی نمی‌شود و همیشه جاری است و زمان واقعیت‌های مختلفی از تاریخ را در خود پنهان کرده است، بسیاری از انسان‌های بزرگ با عبور از تاریخ محو شدند اما شهادت دارای این خصوصیت است که جاودانه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه از آن ۱۴۰۰ سال پیش تا به امروز نه آن صحنه از یاد می‌رود، نه دفاع مقدس و سایر حماسه‌هایی که به شهادت منجر می‌شود، گفت: آن چیزی که ما را در صحنه‌های سخت از بحران‌ها، ذلت‌ها و اسارت‌ها نجات داد شهادت بود.

وی تصریح کرد: جنگ همانگونه که رهبری فرمود نمادی از دست به دست دادن همه قدرت‌های شیطانی و امپراطوری‌های جهان بود که همه متحد شده و در برابر یک ملت تازه به استقلال رسیده، صف‌آرایی کردند و اگر از نظر نظامی بنگریم دشمن بیش از حد پیشرفته بود در همه چیز و در اقتصاد، همه قدرت‌های اقتصادی منطقه از او حمایت می‌کردند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه همه ابزارهای رسانه‌ای، ماهواره‌ها و نهادهای سیاسی در اختیار دشمنان بود و ما در نابرابری مطلق قرار داشتیم، گفت: همه چیز نابرابر بود اما ما پیروز شدیم، اینکه کجای معادله ما را به توفیق رسانده است، شهادت است که فقط با قلب و باایمان پیش می‌رود؛ وقتی مردانی با قلب‌های قوی و مطمئن، قدم‌های ثابت، اراده‌ای آهنین پابه میدان می‌گذارند هیچ سلاحی قادر نیست در مقابل آنها بایستد و تجربه ۴۴ ساله ما در انواع جنگ‌ها این است که ما با شهادت پیروز شدیم.

وی با اشاره به اینکه من خاضعانه دست و پای خانواده‌های شهدا را به عنوان یک سرباز و یک مرید می‌بوسم، گفت: شکوه صبر این‌ها ما را به پیروزی رساند و شهادت فوض عظیم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مظهر قدرت ایران شهدا هستند؛ ما مدرن‌ترین تجهیزات را داریم و می‌دانیم آن چیزی که ما را به پیروزی می‌رساند شهادت و روح شهادت طلبی، غیرت دینی، ایمان علوی و حسینی و عاشورا است.

وی ادامه داد: ما در جاده عاشورا موفق می‌شویم،امام حسین(ع) تجلی شهادت است، نام او و راه او آن خون‌های بر زمین ریخته ما را در همه صحنه‌ها پیروز می‌کند و این مصداق همان «ما ملت شهادتیم و ما ملت امام حسینیم» است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهدا از میدان مین، سیم خاردارها، کمینگاه‌ها، اروند، کوه‌ها و هورها با ایمان و روح شهادت عبور کردند، عنوان کرد: امروز هم در صحنه فلسطین همان ایمان، اسلام و قرآن است که فلسطینیان را که از چهار طرف، سال‌ها است در محاصره صهیونیست‌ها هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند عبوری از مرزها داشته باشد، امروز شاهد تولد یک فلسطین جدید هستیم در پایه عظمت و قدرت فلسطینی که امروز ترس و وحشت را به خانه صهیونیست‌ها وارد کردند.

وی ادامه داد: امروز فلسطین از حقوق از دست رفته خود با شرافت حفاظت می‌کند، اسراییل یک موجود ذلیل و ضعیف است، داستان رژیم صهیونیستی روبه پایان است و این یک نمادی از پایان قتل اشغال سرزمین است و آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند آنها را نجات بدهند و صهیونیست بیت عنکبوتی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز فلسطین قدرتمند و باشرافت و پیروز و سربلند می‌تواند از درون خود قدرت تولید کند، اضافه کرد: آمریکا تکیه گاه سستی است و اسراییل از او سست‌تر است؛ امروز واقعیت را ببینید به تکیه گاه‌های سست نمی‌شود تکیه کرد و تکیه گاه اصلی مقاومت خدا است.

وی خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها از درون خود تراویدند؛ اما شگفت انگیزترین و معجزه آساترین مسئله همین بود که در محاصره توانستند، پیروز شوند و صهیونیست را به زمین بزنند و اینها همه از شهادت است، شهادت رمز پیروزی مسلمانان است چه بخواهیم چه نخواهیم این حقیقت عظما است و به همه شهدای طوفان الاقصی درود می فرستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار